Wyze Light Strip Pro review: betaalbaar, maar mist belangrijke functies

wyze light strip pro main

Een betaalbare, gebruiksvriendelijke kleurenlichtstrip, de Wyze Light Strip Pro biedt een groot aantal functies, maar mist een aantal belangrijke functionaliteit die te vinden is in zijn duurdere concurrenten. De met Alexa en Google Assistant compatibele Light Strip Pro kan in meerdere kleuren tegelijk gloeien en ondersteunt tot 16 miljoen kleuren en een breed scala aan kleurtemperaturen, en je kunt hem groeperen met andere Wyze-lampen en gebruiken in Wyze “regels” en slimme routines. Er is ook een muziekmodus waarmee de Light Strip Pro kan synchroniseren met je muziek, samen met een vakantiemodus en de mogelijkheid om de kleur van de zon aan te passen.

Helaas kun je niet meerdere Light Strip Pro’s combineren tot een langere strip, zoals bij de duurdere Philips Hue Lightstrip Plus, en evenmin kun je delen die je hebt bijgesneden opnieuw gebruiken. en hoewel de geanimeerde muziekmodus cool is, zijn er geen andere geanimeerde en/of dynamische lichtmodi. Ten slotte zouden we willen dat Wyze-regels en slimme routines verlichtingsscènes zouden kunnen activeren in plaats van alleen basiskleuren en helderheidsinstellingen.

Specificaties en ontwerp

De Wyze Light Strip Pro is verkrijgbaar in twee lengtes: vijf meter (16,4 voet, $ 28) en 10 meter (32,8 voet, $ 41), waarbij de versie van 10 meter bestaat uit twee strips van vijf meter die zijn verbonden door een centrale controller. Volgens Wyze kun je echter niet zelf een 10 meter lange Light Strip Pro maken door twee van de vijf meter lange strips aan te schaffen en te proberen deze aan elkaar te koppelen, en je kunt ook geen extra lichtstrips aansluiten op het 10 meter model; met andere woorden, het is vijf meter of tien, en dat is alles. Met concurrerende lichtstrips, zoals de Philips Hue Lightstrip Plus, kun je extensies toevoegen om de originele langer te maken.

Naast de Light Strip Pro verkoopt Wyze ook de goedkopere Light Strip ($ 20 voor het vijf-metermodel, of $ 36 voor 10 meter), een vergelijkbare LED-kleurenlichtstrip die het vermogen van de Pro mist om in meerdere kleuren tegelijk te schijnen.

Hoewel u meerdere Light Strip Pro’s niet zelf kunt combineren, kunt u ze wel op maat knippen. Net als bij de Hue Lightstrip Plus en zijn soortgenoten, kan de Light Strip Pro worden afgeknipt met een gewone schaar, op voorwaarde dat je ze op specifieke punten knipt, ongeveer ongeveer een voet uit elkaar; knip de strip op de verkeerde plek, en je zou de elektronica kunnen beschadigen. In tegenstelling tot de Lightstrip Plus, die wordt geleverd met connectoren waarmee u uitgesneden delen opnieuw kunt bevestigen, kunnen alle afsnijdsels die u uit de Light Strip Pro snijdt, niet opnieuw worden gebruikt.

wyze lichtstrip pro detail

De LED’s op de Light Strip Pro kunnen tot 16 miljoen kleuren gloeien en bieden afstembare witte opties, en in tegenstelling tot de step-down Wyze Light Strip, wordt de Light Strip Pro geleverd met 16 aanpasbare kleurzones waarmee de reis tot 16 kan uitstralen. verschillende kleuren tegelijk. Zoals ik net al zei, kan de Wyze Light Strip maar in één effen kleur gloeien.

Wat lumen betreft, gaan de specificaties van Wyze tot in detail in op hoeveel lumen de blauwe, rode en groene LED’s per meter uitstralen. In plaats van te proberen dat allemaal op te splitsen, zal ik je gewoon vertellen dat de Light Strip Pro ongeveer net zo helder is als concurrerende lichtstrips die ik heb getest, dat wil zeggen dat hij helder genoeg is voor sfeerverlichting, maar niet geschikt voor verlichting een werkruimte of het verlichten van een kamer op zichzelf.

Net als de andere slimme lampen van Wyze, is de Light Strip Pro niet afhankelijk van een hub, maar kan hij alleen verbinding maken met 2,4 GHz wifi-netwerken.

Installatie en configuratie

Zoals met de meeste andere LED-lichtstrips, heeft de Wyze Light Strip Pro een zelfklevende achterkant, dus je hoeft alleen maar de plastic film af te pellen, de lichtstrip te plaatsen waar je hem wilt hebben en hem vervolgens stevig aan te drukken. In mijn geval heb ik de lichtstrip op de achterkant van een horizontale balk op het stapelbed van mijn dochter geïnstalleerd en omdat de strip van vijf meter iets te lang was, knipte ik een segment af (voorzichtig snijden langs een gemarkeerd gedeelte) met een schaar. Je kunt de strip ook vastzetten met de meegeleverde plastic clips.

Met de Light Strip Pro op een geschikt oppervlak bevestigd, bevestig je de controller aan het uiteinde met een aangesloten verbindingskabel (en idealiter plan je vooruit om ervoor te zorgen dat het kabeluiteinde van de strip in de juiste richting wijst). De boxy, eenknopscontroller heeft zijn eigen peel-and-stick-back-up en kan op zijn beurt worden aangesloten op een stroomkabel met een muurwrat onder een hoek van 90 graden.

wyze light strip pro-controller

Toen ik de Light Strip Pro eenmaal op zijn plaats had en aangesloten, begonnen de LED’s blauw te pulseren, wat aangeeft dat de strip zich in de koppelingsmodus bevond. De Wyze-app vond de Light Strip Pro in slechts enkele ogenblikken en de app slaagde erin om de strip bij de eerste poging met mijn wifi-netwerk te verbinden. Ik heb de strip toen een naam gegeven en hij was klaar voor gebruik.

Functies en functionaliteit

De aantrekkelijke Wyze-interface voor het bedienen van de Light Strip Pro (en andere Wyze-lampen trouwens) bestaat uit drie tabbladen: Design, Scenes en Music.

Het tabblad Ontwerp biedt uw basiskleurenwiel samen met een witte kleurtemperatuur (waarmee u de kleurtemperatuur kunt aanpassen van een zeer warme 1.800 Kelvin tot een koel daglicht van 6.500K). Net onder het kleurenwiel bevindt zich een reeks kleurstalen met één tik, terwijl een schuifregelaar voor helderheid zich bovenaan het scherm bevindt.

wyze light strip pro multicolor selector

Als je wilt profiteren van de veelkleurige mogelijkheden van de Light Strip Pro, druk je lang op het pictogram van de lichtstrip; hierdoor wordt een raster opgeroepen dat de 16 kleurzones van de strook weergeeft. U selecteert vervolgens een of meer van de kleurzones (let op als u enkele kleurzones bent kwijtgeraakt door het bijsnijden van de strook), sluit de zonekiezer af, past het kleurenwiel aan en spoel en herhaal voor de andere kleurzones totdat u tevreden bent.

U kunt een veelkleurig patroon opslaan op het tabblad Scènes, samen met alle andere eenkleurige scènes die u hebt gemaakt. Naast aangepaste scènes zijn er vier vooraf ingestelde scènes met effen kleuren (Energie, Gaming, Film en Meditatie) en scènes met kleurtemperatuur (Nachtlicht, Gezellig, Helder en Energiek). En omdat je de Light Strip Pro kunt groeperen met andere Wyze-lampen (inclusief de Wyze Bulb Color en extra Wyze-lichtstrips), kun je lichtscènes opslaan waarbij hele groepen lampen betrokken zijn, niet alleen de enkele Wyze-strip.

wyze light strip pro muziekmodus

Het tabblad Muziek is waar de veelkleurige functies van de Light Strip Pro echt schitteren, letterlijk. Met behulp van de geïntegreerde microfoon van de controller kan de lichtstrip samen met alle deuntjes binnen gehoorsafstand pulseren. Er zijn 10 muziekmodi beschikbaar, waaronder Shadow, Leap, Flicker, Marquee, Color Focus, Water, Sea Wave, Shooting Star en Starlight, terwijl je met een schuifregelaar de gevoeligheid van de effecten kunt aanpassen. Over het algemeen doet de muziekmodus goed werk door groovy veelkleurige lichtshows te creëren die zijn gesynchroniseerd met je muziek.

Helaas is de enige manier om de muziekmodus in te schakelen de Wyze-app. Je kunt het niet doen met de spraakopdrachten van Alexa of Google Assistant (Alexa zei net “Wat bedoel je?” toen ik het probeerde), en met de controller met één knop kun je alleen door een reeks effen kleuren bladeren, terwijl een lange- druk schakelt de strip uit.

Het is ook vermeldenswaard dat – voor nu althans – de muziekmodus zo dicht bij de Wyze Light Strip Pro komt als geanimeerde lichtscènes. Er is geen manier om een ​​niet-muziekgestuurde lichtshow te creëren met de strip, en er zijn ook geen vooraf ingestelde animaties. Het goede nieuws is dat Wyze “hieraan werkt”, volgens een vertegenwoordiger, die eraan toevoegde dat niet-muziekkleurenanimaties “begin volgend jaar” gepland staan.

Andere Light Strip Pro-functies zijn onder meer routines voor het wakker worden en naar bed gaan die de LED’s geleidelijk oplichten of dimmen, een “Sun Match” -modus die de natuurlijke kleurtemperatuur van de zon benadert, en een vakantiemodus die de strip op willekeurige tijden in- en uitschakelt . U kunt de Light Strip Pro ook toevoegen aan een Wyze-regel, die slimme functies mogelijk maakt, zoals het inschakelen van de strip of het veranderen van de kleur wanneer uw Wyze Cam bijvoorbeeld een persoon detecteert.

Helaas kunnen Wyze-regels geen lichtscène activeren; in plaats daarvan zijn de enige parameters binnen een regel voor de Light Strip Pro de stroomstatus, helderheid, kleur of witte kleurtemperatuur. Dat betekent dat alle aangepaste lichtscènes die je hebt gemaakt, inclusief uitgebreide veelkleurige scènes, alleen handmatig kunnen worden geactiveerd in de Wyze-app. Dezelfde beperking is ook van toepassing op Alexa- en Google Assistant-routines en spraakopdrachten; zoals het er nu uitziet, kunnen stemassistenten alleen de stroomstatus, helderheid en kleur van de Light Strip Pro aanpassen (met behulp van een basiskleurenpalet). Wyze vertelt me ​​​​dat het “evalueert” waardoor Wyze-regels lichtscènes kunnen activeren, maar dat er “nog geen solide tijdlijn voor levering” is.

Er is veel leuks aan de Wyze Light Strip Pro, op voorwaarde dat u uw verwachtingen onder controle houdt. We houden van de eenvoudige installatie en installatie, de muziekmodus is op de juiste manier in het oog springend, we zijn altijd fans van vakantie- en zon-matching-modi, en compatibiliteit met Alexa en Google Assistant is altijd een pluspunt. Houd er echter rekening mee dat die coole veelkleurige animaties beperkt zijn tot de muziekmodus, en hoewel je de Light Strip Pro kunt inkorten, kun je niet meer segmenten toevoegen om hem langer te maken of meerdere strips combineren tot een enkele, langere.