TP-Link Kasa Cam Outdoor review: een betaalbare maar gebrekkige beveiligingscamera

TP-Link Kasa Cam Outdoor KC420WS spotlights

Uitstekende functieset voor de prijsBetaalbaar (en echt optioneel) cloudopslagabonnementEffectieve bewegingssensor

Verschrikkelijke draadloze vertragingsproblemen Moet aan een muur, dakrand of post worden gemonteerd App kan intuïtiever zijn

Draadloze vertraging is een groot probleem met deze anders capabele en betaalbare buitencamera.

TP-Link Kasa Cam Outdoor (model KC420WS): $ 59,99

$ 53,99

Met slechts $ 60 lijkt de nieuwste beveiligingscamera van TP-Link, de Kasa Cam Outdoor, model KC420WS, een no-nonsense benadering van thuisbewaking te bieden. Aan de buitenkant ziet het er eenvoudig uit en onder de motorkap vind je een verrassend complete camera, met slechts één groot nadeel.

De bol ter grootte van een honkbal wordt bevestigd aan een meervoudig scharnierend gewricht dat volledige flexibiliteit biedt bij het positioneren en richten. Het heeft een IP65 weersbestendigheidsclassificatie, wat betekent dat het ongevoelig is voor binnendringend stof en dat het bestand is tegen een waterstraal vanuit elke richting. Het moet aan een muur of onder uw dakrand worden gemonteerd, met dank aan drie schroefgaten in de basis, maar – zoals veel moderne buitencamera’s – wordt het niet geleverd met accessoires voor gebruik in boekenplankstijl. Het zou anders gemakkelijk kunnen worden gebruikt voor gebruik binnenshuis.

T

De rest van de specificaties van de camera zijn even solide. Er is een 4K-beeldsensor die een resolutie van 2560 x 1440 ondersteunt, en een lens met een gezichtsveld van 110 graden – niet te breed en niet te smal. Tweerichtingsaudio is inbegrepen voor realtime communicatie. Video zag er goed en scherp uit, hoewel beelden overdag een beetje donker kunnen zijn.

Kasa Cam Outdoor KC420WS bewegingsdetectiezone

Christopher Null/Gieterij

Er zijn twee vormen van nachtzicht: “Full colour”, dankzij de aanwezigheid van dubbele schijnwerpers, of zwart-wit, met behulp van infraroodverlichting. Het bereik van beide nachtzichtstanden is ongeveer gemiddeld. De schijnwerpers zijn niet overdreven krachtig, dus ik raad aan om bij de standaard infrarood te blijven, tenzij je potentiële indringers wilt afschrikken. Er is ook een sirene aan boord, als je de lat hoger wilt leggen.

Connectiviteit is via 2,4 GHz wifi en de Kasa Smart-app. Het instellen van de camera via de app is een eenvoudig, zij het enigszins gedateerd, proces waarbij je handmatig verbinding maakt met het tijdelijke wifi-netwerk van de camera en de camera vervolgens verbindt met je thuisnetwerk.

De Kasa-app is niet de meest intuïtieve en lijkt afgestemd op degenen die zich aanmelden voor een van de betaalde niveaus van de Kasa Care-abonnementen van TP-Link. Voor $ 3 / maand of $ 30 / jaar heb je toegang tot videogeschiedenis in de cloud, deel je video vanuit de app en krijg je snapshots in je pushmeldingen. Voor $ 10 per maand of $ 100 per jaar krijg je allemaal hetzelfde, plus ondersteuning voor maximaal 10 camera’s.

Functies en gebruikersinterface van de Kasa Smart-app

Christopher Null/IDG

Zonder abonnement en een microSD-kaart kun je nog steeds veel uit de camera halen, inclusief de mogelijkheid om 24/7 op te nemen en clips vast te leggen op basis van bewegingsdetectie. U kunt een kaart met een capaciteit tot 256 GB installeren onder een klein luikje dat op zijn plaats wordt gehouden door twee schroeven. Er wordt geen kaart bij de camera geleverd. Vreemd genoeg kun je geen clips opnemen op aanvraag. Het goede nieuws is dat de schamele 3 dollar voor een maand service niet overdreven lijkt, en ik verwacht dat de meeste gebruikers het geld graag zullen betalen voor het gestroomlijnde gebruiksgemak dat het biedt.

Over het algemeen vond ik het gebruik van de KC420WS gemakkelijk toen ik eenmaal had bedacht hoe ik door de ietwat vreemde lay-out moest navigeren, en de handvol instellingen zijn gelukkig eenvoudig te begrijpen. Activiteitszones kunnen bijvoorbeeld worden ingesteld om beweging buiten een vooraf ingesteld gebied te negeren, en er kunnen verschillende detectiemodi worden geconfigureerd, waaronder de mogelijkheid om alleen beweging op te nemen als een persoon wordt gedetecteerd. U kunt de camera ook configureren om te beginnen met opnemen als de microfoon geluiden detecteert. Bewegingsdetectie was perfect tijdens mijn tests en ik merkte dat meldingen snel en betrouwbaar werden afgeleverd.

Het enige voorbehoud dat ik kan bieden: de KC420WS reageert ondraaglijk traag op opdrachten. Hoewel time-outs af en toe een probleem zijn, was langzame reactie alomtegenwoordig tijdens mijn tests, en ik merkte dat ik vaak een minuut of langer wachtte op een op een SD-kaart opgeslagen video om af te spelen of zelfs om toegang te krijgen tot het instellingenmenu van de camera, ondanks dat de camera slechts 30 voet van mijn router. Natuurlijk zal uw kilometerstand variëren op basis van het ontwerp en de sterkte van uw Wi-Fi-netwerk, maar als mijn ervaring een leidraad is, zullen gebruikers snel gefrustreerd raken door de moeizame draadloze prestaties, zelfs als ze enthousiast zijn over het prijskaartje van $ 60.