The Haymaker review: een goed klinkende hoofdtelefoon begraven in bling

The Haymaker headphone with its case

$ 329,95

De Haymaker is een hoofdtelefoon die is ontworpen voor gamers, maar de fabrikant is van mening dat de audioweergave kan concurreren met vergelijkbare geprijsde concurrenten die voornamelijk zijn ontworpen voor het luisteren naar muziek. Peak Audio, LLC verklaart dat The Haymaker “de enige hoofdtelefoon is die je ooit nodig zult hebben”. Dus, hoe komt deze hoofdtelefoon van $ 330 overeind wanneer hij wordt beoordeeld als een premium home-audioproduct?

Wat Peak Audio levert, is een geluidsprofiel dat een stapje hoger is dan budgetblikken, met bas-forward-tuning die geen verrassing is van koptelefoons die oorspronkelijk zijn ontworpen voor gamers. Het ontwerp is bedoeld om een ​​statement te maken met een glanzende afwerking, een onderscheidend patroon op het frame en het merk in LED’s over de bovenkant van de hoofdband. Of ze een goede keuze voor u zijn, hangt af van uw reactie op het ontwerp en of de kenmerken u aanspreken.

kleuren-LED's op de Haymaker-hoofdtelefoon

Peak Audio LLC

De koptelefoon van Haymaker maakt gebruik van Bluetooth 5.0 en is compatibel met de profielen A2DP, AVRCP, HFP en HSP. Ze ondersteunen de aptX-, aptX HD-, aptX LL-, AAC- en SBC-codecs. De ontwerpers schakelden het Zweedse audiobedrijf Dirac in, vooral bekend om zijn kamerkalibratiesoftware, voor de uiteindelijke afstemming van de hoofdtelefoon.

De Haymaker beschikt over 40 mm dynamische drivers met een frequentierespons van 20 Hz tot 20 KHz. Ze hebben een impedantie van 32 ohm, dus elk mobiel apparaat zou geen problemen moeten hebben om ze aan te sturen. Een paar condensatormicrofoons worden gebruikt voor actieve ruisonderdrukking.

Bediening en verlichting

De hoofdtelefoon gaat aan en uit en schakelt ruisonderdrukking in met een fysieke schakelaar aan de achterkant van de linker oorschelp. Het is gemakkelijk te vinden en geeft een duidelijke klik als het in elke positie schuift.

De aanraakbedieningen zijn ook consistent als je ze eenmaal voelt. Dubbeltik op het midden van de H op de linkeroorschelp om af te spelen of te pauzeren. Veeg omhoog om het volume te verhogen of omlaag om het te verlagen. Door van voren naar achteren te vegen gaat u naar het volgende nummer en door van voren naar achteren te vegen gaat u terug naar het vorige nummer. Een drievoudige tik op het midden van de H op de rechter oorschelp schakelt de omgevingsgeluidsfunctie in of uit, die het volume verlaagt maar de audio door laat gaan, een handige functie wanneer iemand anders in de kamer een gesprek wil voeren.

Model draagt ​​The Haymaker koptelefoon

Peak Audio, LLC

De instructies zijn een beetje vaag over het regelen van de RGB-lampen, maar ik kwam uiteindelijk op het feit dat de lichten alleen constant aan en uit gaan als de koptelefoon niet op je hoofd zit. Dit is logisch omdat je de lichten moet zien om te beslissen welke kleurinstelling je wilt gebruiken, en dat kun je niet doen als ze op je hoofd staan.

Een ernstig nadeel was een lichte, hoge brom die ik ervoer nadat ik de lichten aan had gedaan. Dat gezoem wordt uitgewist wanneer er audio via de koptelefoon wordt afgespeeld, maar serieuze luisteraars zullen weten dat het er is en dat het de weergave beïnvloedt. Aan de andere kant zijn serieuze luisteraars misschien niet het type dat in de eerste plaats de lichten aandoet.

Levensduur batterij en accessoires

Peak Audio belooft De Haymaker kan tegen betaling 26 uur Bluetooth-weergave leveren als je actieve ruisonderdrukking hebt ingeschakeld, maar de lichten uitgeschakeld. Schakel beide functies uit en de batterijduur springt naar 43 uur. Door de verlichting te gebruiken, wordt de batterijduur teruggebracht tot 12 uur, of je kunt de extra kabel met ruisonderdrukking gebruiken om 30 uur afspeeltijd te krijgen. Ten slotte is er geen batterij nodig wanneer u luistert met de aux-kabel terwijl ANC is uitgeschakeld.

Er is ook voldoende ruimte voor een alternatief paar oorschelpen. De Haymaker wordt geleverd met een set kunstleren oorschelpen en een tweede set met een stoffen bekleding in ruitpatroon. De bekers zijn bevestigd via een magneet en zijn opmerkelijk eenvoudig te verwisselen. De bovenste helft van de behuizing heeft twee ruime compartimenten met ritssluiting voor de USB-C-oplaadkabel, een 3,5 mm audiokabel voor bekabeld gebruik en een gamingcontrollerkabel voor gebruik met een pc.

Etui en accessoires voor The Haymaker koptelefoon

Peak Audio LLC

Audioprestaties

Peak Audio raadt pc-gebruikers aan om de Dirac HD-geluidssoftware te installeren. Die ervaring vereist een pc met Windows. Nadat het geluidsprofiel is geïnstalleerd, wordt de meegeleverde pc-controllerkabel aangesloten op een USB-poort van een computer om een ​​keuze te maken tussen 7.1-geluid of stereo. Aangezien ik noch een gamer noch een Windows-gebruiker ben, is er geen evaluatie van die ervaring in deze recensie.

De pc-controllerkabel heeft een knop waarmee de gebruiker de microfoon van de kabel kan dempen tijdens een gamesessie, volume-omhoog en -omlaag-knoppen en een geluidseffect-fietsknop die de audio schakelt tussen stereo en het Dirac 7.1 surround-effect.

Wat onverwacht is, is hoe goed ze omgaan met de nieuwe opname van Bartóks Vioolconcert nr. 1, Sz. 36 van de Berliner Philharmoniker met Frank Peter Zimmerman en Alan Gilbert. Zonder de overdreven lage tonen is het detail in de hogere registers van de violen indrukwekkend.

Het strakke drumgeluid op een nummer als Free’s hit “All Right Now” uit 1970 wordt een beetje versterkt, zodat het een beetje afbreuk doet aan de gitaarcrunch die het nummer in die tijd zo’n enorme invloed maakte. Spoel een kwart eeuw vooruit naar het zwaar bewerkte drumgeluid op Def Leppard’s ‘Pour Some Sugar on Me’ uit 1987 en die problemen verdwijnen. De agressieve low-end tuning maakt het nummer alleen maar groter.

Deze evaluaties zijn gebaseerd op luisteren met uitgeschakelde ruisonderdrukking. Schakel het ANC in en de Haymaker introduceert een compressielaag die de ervaring aanzienlijk verandert. De ruisonderdrukking werkt goed, maar het offert de meeste audioreproductiesterkten op die de hoofdtelefoon weergeeft met het ANC uitgeschakeld. Ze klinken nog steeds goed, maar ze neigen niet langer naar uitmuntend.

Op zijn best biedt The Haymaker een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Als een rechte Bluetooth-koptelefoon met het ANC uitgeschakeld, zijn ze veelzijdig en klinken ze geweldig. Kopers moeten beslissen of ze de patronen, lichten en het gebrek aan draagbaarheid willen die bij dat uitstekende geluid horen.

James heeft in de muziek gewerkt als producer, A&R executive, muziekuitgever, manager en platenhandelaar. Hij schrijft over muziek, technologie en films vanuit zijn huis in Georgië.