SimpliSafe Indoor Camera review: een camera die de basis biedt

SimpliSafe Indoor Camera on a table

$ 99

SimpliSafe heeft naam gemaakt door eenvoudige, no-nonsense slimme beveiligingsproducten te leveren, en de SimpliCam voor binnen is geen uitzondering op zijn assortiment. Deze basiscamera is duidelijk gebouwd voor eenvoudige beveiligingsbehoeften; gebruikers die op zoek zijn naar een robuustere reeks functies, zullen waarschijnlijk naar groenere weiden moeten gaan.

De camera, die slechts 4,6 x 2,6 x 2,1 inch (HxBxD) meet, zit sierlijk op een scharnierende standaard die is ontworpen voor gebruik op een boekenplank. (Je hebt apparatuur van derden nodig als je hem aan een muur wilt bevestigen.) Vreemd genoeg is de camera zwart, terwijl bijna alle andere SimpliSafe-apparatuur een witte tint heeft. De camera heeft geen batterij en vereist fulltime stroom via een muurwrat en een micro-USB-kabel (meegeleverd).

Specificaties zijn eenvoudig en worden verwacht: een 1080p-sensor, plus een lens met een gezichtsveld van 120 graden. Tweerichtingsaudio is inbegrepen, evenals infrarood (zwart-wit) nachtzicht. De camera heeft een vrij fel statuslampje dat softwarematig kan worden uitgeschakeld. Ten slotte heeft de camera een “privacy shutter”-functie, een stalen sluiter die (luid) open en dicht klikt, afhankelijk van hoe je de camera hebt ingesteld. Als u het alleen voor on-demand weergave gebruikt, kan de sluiter zo worden ingesteld dat hij op alle andere momenten goed gesloten blijft. Aan de andere kant, als je het gebruikt om automatisch gedetecteerde bewegingen op te nemen, wil je de sluiter open laten.

SimpliSafe Binnencamera gemonteerd in een hoek

SimpliSafe

Hoewel de SimpliCam zonder SimpliSafe-beveiligingssysteem kan worden gebruikt, verwacht ik dat maar weinig gebruikers deze camera als een zelfstandig apparaat zouden kopen. Er is geen opslag aan boord en de camera neemt alleen op in de cloud. Je kunt 30 dagen opslagruimte kopen voor $ 10 per maand voor maximaal 10 SimpliSafe-camera’s (een buitencamera en een videodeurbel zijn ook beschikbaar).

Als u een breder SimpliSafe-huisbeveiligingssysteem bezit of koopt, betaalt u $ 9,99 per maand voor zelfbewaking (inclusief camera-opnamen), $ 17,99 per maand met professionele bewaking (maar zonder camera-opnamen, wat betekent dat u alleen een livebeeld krijgt van uw camera’s), of $ 27,99 per maand met professionele bewaking en camera-opname. Dit laatste plan omvat de “videoverificatie” -optie van SimpliSafe, waarmee een mens persoonlijk kan verifiëren dat er een indringer in uw huis is voordat ze de politie sturen.

Een weergave van de SimpliSafe Indoor Camera zoals te zien in de app

Christopher Null / IDG

Of je hem nu koppelt met het alarmsysteem of niet, je stelt alles in via 2,4 GHz wifi. Net als met de buitencamera had ik geen problemen tijdens de installatie – het zijn slechts een paar stappen in de SimpliSafe-app, gevolgd door het tonen van een QR-code die op je telefoon wordt weergegeven aan de camera – maar toen ik de camera begon te gebruiken, staken de problemen de kop op.

De camera werkte prima voor live-weergave, maar elke keer dat ik probeerde een opname af te spelen, crashte de SimpliSafe-app. Dit was consistent, tot het punt waarop SimpliSafe een week met mij doorbracht om te proberen erachter te komen wat er aan de hand was. Uiteindelijk bleek het een mysterieuze bug in de app te zijn, waardoor een nieuwe versie van de app naar de app store moest worden gepusht.

Vanaf dat moment kon ik de camera met meer succes gebruiken door live video en door beweging geactiveerde opnames via de app af te spelen. Standaard is de SimpliCam-app ingesteld op het laagste niveau van bewegingsgevoeligheid, zodat je alleen mensen (of groter) door het frame ziet lopen. Als je de camera wilt gebruiken om huisdieren in de gaten te houden, moet je de gevoeligheid op de hoogste stand zetten. Zelfs toen merkte ik dat de camera wat kattenactie in de kamer miste terwijl hij bij andere gelegenheden een bewegingsloze kamer opnam.

Ik heb behoorlijk wat problemen ondervonden met abrupte verbrekingen van de draadloze verbinding en rare “geen video” -fouten tijdens het afspelen, waarbij het scherm plotseling zwart werd met een fout, of gewoon op een bepaald moment tijdens een opname vast kwam te zitten. Maar over het algemeen was de video nog steeds bruikbaar genoeg om het meeste te zien van wat er in de scene was gebeurd. De videokwaliteit is overdag veel beter dan ‘s nachts; de infraroodmodus is nogal wazig en onduidelijk.

Zeker, er zijn betere en goedkopere camera’s overal verkrijgbaar, dus als u op zoek bent naar een stand-alone beveiligingscamera voor binnenshuis, is dit waarschijnlijk niet de beste keuze. Die berekening verandert als je een SimpliSafe-gebruiker bent en je een camera wilt die integreert met de rest van je professioneel bewaakte beveiligingssysteem. In dat geval is het geen slechte gok. SimpliSafe verkoopt de camera rechtstreeks voor $ 99, maar houd online kortingen in de gaten, die gebruikelijk lijken.

Christopher Null is een ervaren technologie- en bedrijfsjournalist. Hij levert regelmatig bijdragen aan TechHive, PCWorld en Wired, en beheert de websites Drinkhacker en Film Racket.