Reolink Go PT review: deze beveiligingscamera kan bijna overal werken

reolink go pt installed

Niet afhankelijk van wifi (verbindt met het 4G LTE-netwerk van T-Mobile) Kan 350 graden draaien en 90 graden kantelen Inclusief een zonnepaneel om de batterij op te laden

De enige manier om bewegingsdetectie in een regio uit te schakelen, is door een privacyscherm te tekenen De ingebouwde luidspreker is niet luid genoeg voor een tweerichtingsgesprek Het tekenen van privacyschermen is frustrerend en vervelend

Als u een beveiligingscamera voor buiten moet plaatsen op een plaats die Wi-Fi niet kan bereiken, is de Reolink Go PT een zeer goede keuze.

Het installeren van een beveiligingscamera buitenshuis brengt drie uitdagingen met zich mee. De eerste heeft te maken met stroom, de tweede heeft te maken met connectiviteit en de derde is dekking – het bewaken van de buitenruimte is veel uitdagender dan het in de gaten houden van een binnenruimte.

De Reolink Go PT pakt het eerste probleem op een steeds vaker voorkomende manier aan: met een batterij, plus een zonnepaneel om de batterij vol te houden. Het gaat de tweede uitdaging aan door te vertrouwen op 4G LTE in plaats van verbinding te maken met uw wifi-netwerk. Ten slotte is er een pan/tilt-motor om de lens te verplaatsen, zodat je je hele buitenruimte kunt zien.

Het gebruik van een 4G LTE-verbinding in plaats van wifi bevrijdt u van de beperkingen van die netwerkinfrastructuur. U kunt de Reolink Go PT vrijwel overal inzetten, op voorwaarde dat deze zich binnen het bereik van een T-Mobile-zendmast bevindt. Dat maakt deze camera met name handig voor zowel grote woningen als locaties waar u anders geen permanente breedbandservice zou hebben, zoals een vakantiehut.

reolink go pt met zonnepaneel

Het nadeel is dat je moet betalen voor een LTE-verbinding, maar dat kost veel minder dan traditionele internetdiensten. Om de camera te evalueren, heb ik me aangemeld voor een prepaid mobiel internetabonnement van T-Mobile dat 2 GB aan data levert voor $ 10 per maand (je moet ook een simkaart kopen). Ik ontdekte dat 2 GB meer dan genoeg data was voor mijn doeleinden – ik beperkte mijn dataverbruik tot ongeveer 350 MB per week door stappen te ondernemen om onnodige door beweging veroorzaakte opnamen en waarschuwingen te elimineren.

Weatherization-functies

Reolink beoordeelt de binnendringingsbescherming van de Go PT als IP65, wat betekent dat hij volledig beschermd is tegen stof en bestand is tegen sproeien door een strak gericht mondstuk op een tuinslang. (In dit artikel leest u alles over IP-codes.) De overige specificaties van het product zijn relatief typerend voor een beveiligingscamera voor buiten: hij legt 1080p-video vast met een snelheid van 15 frames per seconde, die hij opslaat in de cloud (meer hierover straks) of op een lokale microSD-kaart (kaarten tot 64 GB worden ondersteund, maar u moet deze zelf meebrengen).

reolink go pt-kaartsleuven

Vanuit een vaste positie heeft de cameralens een gezichtsveld van 105 graden (diagonaal gemeten), maar de pan- en tiltmotor breidt dat uit tot 350 graden horizontaal en 90 graden verticaal. Passieve infrarood bewegingssensoren kunnen beweging detecteren tot op 10 meter afstand, en het nachtzichtbereik van de camera is op dezelfde afstand.

De camera hangt aan een L-vormige beugel die je aan een muur, een hek of iets dergelijks monteert. Er is geen manier om de camera aan een plafond te bevestigen, wat betekent dat wanneer hij naar de limiet van zijn bereik naar links of rechts draait, je niets anders ziet dan het oppervlak waarop hij is gemonteerd. Ik monteerde de Reolink Go PT op een paal aan het einde van mijn 300-voet oprit om een ​​poort bij de ingang te bewaken (ik woon op een perceel van 5 hectare in een landelijk gebied in Noord-Californië). Nadat ik eerder een bewakingscamera van die locatie had gestolen (hoewel later teruggevonden), breidde ik de post uit door een 8-voet 2×4 vast te bouten aan de 8-voet 4×4 die in de grond was gecementeerd, waardoor de nieuwe camera ver uit de het bereik van de gemiddelde persoon. Ik heb op dat punt echter overgecompenseerd; de camera is nu 10 voet van de grond.

reolink ga pt qr code2

De pan/tilt-motor van de Go PT is snel en soepel en heeft slechts 16,4 seconden nodig om een ​​volledige 350 graden te pannen en 10,3 seconden om 90 graden omhoog of omlaag te kantelen. Deze bewegingen worden handmatig geactiveerd wanneer u uw vinger op het richtingspad in de app houdt. Er zijn vier pijlen die de punten op een kompas aangeven, maar u kunt uw vinger over het hele pad slepen om de camera tegelijkertijd omhoog of omlaag en naar links of rechts te bewegen.

Je zult een beetje vertraging oplopen omdat je commando’s naar de cloud en naar de camera worden gestuurd, dus het kan moeilijk zijn om de camera nauwkeurig te richten. Geanimeerde pijlen geven de richting aan waarin de camera zal bewegen, en met een beetje oefening kon ik beter anticiperen hoe lang ik mijn vinger op het scherm van mijn smartphone moest houden.

reolink go pt pan tilt controle

De ingebouwde microfoon van de camera zal het zwakke gedreun van de motor opvangen terwijl deze draait of kantelt, maar dit maskeert helemaal geen omgevingsgeluiden. De ingebouwde luidspreker van de camera is echter zo stil dat het helemaal niet handig is om een ​​tweerichtingsgesprek te voeren met een persoon in het zicht van de camera, tenzij ze er heel dichtbij staan. Schreeuwen in je smartphone om de buurtkinderen te vertellen dat ze van je gazon moeten gaan, zal niet veel voldoening geven. Een ingebouwde sirene die klinkt als een autoalarm dat afgaat, is handiger en kan handmatig of als reactie op beweging worden geactiveerd (hoewel ik zeker weet dat uw buren het op prijs stellen als u voor de handmatige methode kiest – en deze met terughoudendheid gebruikt).

Bewegingsdetectie en privacyschermen

U kunt op aanvraag een live videostream van de Go PT in de Reolink-app bekijken en u kunt een clip opnemen of een screenshot maken met een druk op de knop. Ik heb de Go PT ook geconfigureerd om een ​​clip op te nemen wanneer deze beweging detecteert (clips kunnen 10, 15 of 30 seconden lang zijn). Omdat ik de camera in de buurt van een straat heb gemonteerd, was ik blij te zien dat de app van Reolink privacyschermen ondersteunt. U kunt met uw vingertop tot drie blokken in de cameraweergave tekenen waar beweging wordt genegeerd; helaas wordt video in die gebieden ook verduisterd en de blokken bewegen niet of verdwijnen niet wanneer u de camera pant of kantelt weg van de gebieden waar u privacyschermen hebt ingesteld.

reolink go pt app gebruikersinterface

Dus hoeveel gebied u ook bestrijkt met een privacyscherm, zoveel gebied zal worden verduisterd, ongeacht waar de camera op is gericht (tenzij u de privacyschermen verwijdert, maar dan moet u ze opnieuw tekenen, wat een vervelend proces is gelijk krijgen). Het zou veel beter zijn als je nog steeds zou kunnen zien wat er in die gebieden gebeurt, zelfs als je niet wilt dat activiteit daar een opname activeert, maar de oplossing van Reolink is beter dan niets.

Ik had aanvankelijk problemen met veel valse bewegingswaarschuwingen op dagen met harde wind waardoor de montagepaal van de camera wiebelde, maar ik kon de bewegingsgevoeligheid in de app aanpassen om het probleem op te lossen. De camera is uitstekend in het detecteren van de beweging van mensen en voertuigen en negeert kleinere doelen zoals eekhoorns en katten. Hij negeerde zelfs een zwerm wilde kalkoenen die over mijn oprit paradeerden, maar hij waarschuwde me consequent voor mensen en voertuigen die door de poort kwamen.

Meldingen en cloudopslag

U kunt de Go PT configureren om pushmeldingen en/of e-mails te verzenden wanneer beweging wordt gedetecteerd. Miniatuurafbeeldingen van de videoclip zijn bij de e-mails inbegrepen, maar de pushmeldingen zijn nuttiger omdat ze de app kunnen starten. Zodra de app is geopend, kunt u een realtime stream van de camera zien en eventuele clips downloaden. Druk op de afspeelknop en een clip van de eerste opname van de dag wordt geladen, met de rest van de opnames van de dag weergegeven in een tijdlijn onderaan het scherm. Met een kalenderweergave kunt u kiezen uit andere dagen waarop opnamen zijn gemaakt.

Zoals ik al zei, worden videoclips opgeslagen op een microSD-kaart op de camera (als je die hebt geïnstalleerd). Wanneer de kaart geen opslagruimte meer heeft, worden de oudste clips automatisch verwijderd. U kunt zich ook aanmelden voor een abonnement op cloudopslag, dat het voordeel biedt van het bewaren van forensisch bewijs als een dief er met de camera zelf vandoor gaat. Dit is ook de gemakkelijkste manier om uw opnamen op een groter computerscherm te bekijken. Maar het beste nieuws op dat vlak is dat er een volledig gratis optie beschikbaar is.

reolink go pt nachtzicht

Het Basisplan van Reolink dekt slechts één camera en je krijgt slechts 7 dagen opslagruimte (met een opslagcap van 1 GB), maar het is helemaal gratis. Als je meer dan dat nodig hebt, of als je meer dan één Reolink-camera hebt, dekt het standaardabonnement – $ 5 per maand of $ 50 indien jaarlijks betaald – tot vijf camera’s en biedt het 30 dagen opslagruimte (maximaal 30 GB). Andere abonnementen voor meer camera’s en meer/langere opslag zijn ook beschikbaar (details hier).

De Reolink Go PT is uitgerust met een 6500mAh-batterij waarmee u in eerste instantie wilt opladen via de Micro-USB-poort. Reolink levert hiervoor een kabel, maar geen voedingsadapter (5V/2A-opladers worden ondersteund). Je krijgt ook een zonnepaneel in de doos met een eigen Micro USB-kabel. Door het paneel onafhankelijk van de camera te hebben, heb je flexibiliteit bij de montage, hoewel je er zeker van wilt zijn dat de camera geen schaduw op het paneel werpt.

reolink zonnepaneel

Met $ 290 is de Reolink Go PT een stuk duurder dan de meer typische buitencamera’s die verbinding maken met je wifi, maar hij vult een heel specifieke niche en er is gewoon niet veel concurrentie. Verizon was de enige plaats waar ik de Arlo Go LTE-camera met vaste positie op voorraad kon vinden en relatief redelijk geprijsd ($ 400, versus de oorspronkelijke adviesprijs van $ 430), en Arlo verwacht dat je extra betaalt voor het bijbehorende zonnepaneel. Reolink bevat er een in de doos.

Met de pan/tilt-functie van de Reolink Go PT kun je een groot gebied in de gaten houden, en er is zelfs een gratis cloudopslagplan. Deze camera zou een stuk beter zijn als je gebieden zou kunnen maskeren die geen bewegingswaarschuwing veroorzaken, in plaats van ze te verbergen met een privacyscherm; en de ingebouwde luidspreker is veel te stil om een ​​gesprek te voeren met de persoon die voor de camera staat. Afgezien van deze kritiek, als je een camera nodig hebt die je kunt gebruiken zonder wifi of een conventionele internetverbinding, is deze een zeer goede keuze.