Reolink Go Plus review: wie heeft wifi nodig? Deze beveiligingscamera maakt verbinding met mobiele netwerken

Reolink Go Plus

Vrijheid van wifi betekent dat deze camera bijna overal mee naartoe kanRedelijk eenvoudig te gebruiken, als je eenmaal klaar bent met het instellen van de SIM-kaart Houd van de time-lapse-functie

Prepaid draadloze opties zijn beperkt en de kosten kunnen oplopen Geen manier om op een boekenplank/tafel te monteren Batterij loopt snel leeg, maar er is een goedkope zonnepaneeloptie

De Reolink Go Plus werkt goed voor gebruik op afstand, verbinding maken via een mobiele draadloze kaart in plaats van Wi-Fi en video vastleggen met 2K-resolutie.

$ 219,99

Niet beschikbaar

Wi-Fi is handig, maar stap buiten uw huis en het heeft de neiging grillig, snel te worden. Als je een groot terrein hebt, of een streamingcamera in het wild wilt hebben, heb je een andere draadloze oplossing nodig.

Met de Reolink Go Plus komt die oplossing in de vorm van een 4G LTE-radio die de camera rechtstreeks verbindt met een mobiel netwerk. In feite is dat de enige connectiviteitsoptie op de camera. Met noch Wi-Fi noch ethernet beschikbaar als optie, is het mobiel of kapot op dit apparaat.

Om te beginnen heb je een compatibele simkaart nodig om de camera te gebruiken. Ondersteuning is afhankelijk van het land waarin u zich bevindt (de website van Reolink vermeldt providers in elk land). U kunt een prepaid T-Mobile-datakaart gebruiken in de VS, of een kaart van de virtuele operators FreedomPop of Mint.

Reolink Go Plus met optioneel zonnepaneel

Reolink

Ik kocht een datakaart van 2 GB van T-Mobile, die $ 10 kost voor de eigenlijke kaart (een eenmalige vergoeding) en $ 10 per maand voor de service. Als u van plan bent om de Go Plus voor de lange termijn te gebruiken, moet u deze kosten in de vergelijking meenemen, evenals het gedoe: zelfs de aanschaf van de T-Mobile-kaart was een pijn die door bugs werd geteisterd, net als het activeren ervan, maar daar kan ik Reolink niet verantwoordelijk voor houden. De kaart kan in een slot in het apparaat worden geïnstalleerd naast een voor een microSD-kaart (kaarten met maximaal 128 GB worden ondersteund, maar geen enkele is inbegrepen). Je kunt ook video opslaan in de cloud (hierover later meer).

De camera zelf biedt een enigszins bolvormig ontwerp in kogelstijl, dat via een schroefaansluiting aan de achterkant aan een basis wordt bevestigd. De basis heeft een scharnier van 90 graden, waardoor je redelijk flexibel kunt richten. De basis kan rechtstreeks op een oppervlak worden vastgeschroefd of tijdelijk aan een paal of boom worden bevestigd met een meegeleverde vinylriem. (Er wordt ook een camouflagehoes voor de camera meegeleverd als je echt wild wilt gaan.) Door het afgeronde ontwerp van de camera kan deze echter niet gemakkelijk op een boekenplank of een ander plat oppervlak worden geplaatst, omdat de camera rondrolt en het is onmogelijk om op deze manier te richten.

De specificaties zijn solide: een IP65 weersbestendigheidsclassificatie zou meer dan voldoende moeten zijn voor de meeste toepassingen (ons verhaal op de volgende link leert u alles wat u moet weten over IP-codes). Resolutie van 2560 x 1440 pixels en een opnamesnelheid van 15 frames per seconde is prima. Het gezichtsveld is vast ingesteld op 115 graden diagonaal, wat vrij smal is in vergelijking met de markt, dus je moet de camera zorgvuldig richten. Infrarood nachtzicht (met een gespecificeerd bereik van 33 voet), tweerichtingsaudio en een geïntegreerde bewegingssensor zitten allemaal in de kit. Het apparaat bevat ook een sirene die op verzoek kan worden geactiveerd, hoewel het beslist stil is.

De levensduur van de batterij via de oplaadbare cel is sterk afhankelijk van het gebruik, maar zal in de meeste gevallen minder dan een maand bedragen. Op basis van mijn gebruik was de batterij zo snel leeg dat deze na ongeveer 3 weken leeg zou raken. Je kunt deze tijd, misschien voor onbepaalde tijd, verlengen door het Reolink-zonnepaneel ($ 30) te bevestigen, maar dat vereist ook toegang tot direct zonlicht (wat moeilijk kan zijn als je de camera bijvoorbeeld in een afgelegen, bosrijke omgeving gebruikt). Je kunt de Reolink Go Plus ook kopen, gebundeld met het zonnepaneel voor $ 240.

Schermafbeeldingen van de Reolink Go Plus-app

Christopher Null/IDG

Het instellen van de camera volgt een traditioneel pad van het scannen van een QR-code op het apparaat, maar slaat het gebruikelijke wifi-verbindingsproces over. In plaats daarvan registreert de camera zich automatisch bij het mobiele netwerk, ervan uitgaande dat u uw simkaart hebt geactiveerd. De Reolink-camera ondervond een paar haperingen in dit proces, mogelijk vanwege de signaalsterkte van T-Mobile in mijn buurt, maar met een beetje vasthoudendheid kon ik hem binnen een paar minuten registreren en met de app praten.

De kwaliteit van de on-demand camera is prima, hoewel de kleuren een beetje gedempt lijken, en het smalle gezichtsveld is merkbaar in tegenstelling tot andere camera’s die ik heb getest. De geïntegreerde bewegingssensor heeft een solide gevoeligheid (en deze is instelbaar); bij de standaardinstelling ben ik geen echte valse alarmen tegengekomen. Standaard zijn clips beperkt tot slechts 8 seconden nadat een bewegingsgebeurtenis de camera heeft geactiveerd. Dit kan door de gebruiker worden gewijzigd in 15 of 30 seconden. Er is geen afkoeltijd gespecificeerd. en af ​​en toe liet ik clips de een na de ander opnemen, met een vertraging van slechts een paar seconden.

Opname kan zo worden ingesteld dat deze alleen tijdens een vast schema plaatsvindt en kan ook worden aangepast om alleen mensen, voertuigen of “andere” soorten beweging op te nemen. Nogmaals, ik ontdekte dat al deze functies goed werkten. Merk op dat je deze camera niet kunt (en niet zou willen) gebruiken om 24/7 always-on opnamen te maken, omdat je in korte tijd zowel de batterij als de mobiele bandbreedte zou opslokken. Reolink specificeert zijn nachtzicht op 33 voet bereik; dat is waarschijnlijk een beetje agressief, maar objecten op een afstand van 20 voet of zo waren duidelijk verlicht en vastgelegd onder zijn infraroodlampen.

Reolink Go Plus 4G LTE beveiligingscamera

Reolink

Ik had veel plezier met een bonusfunctie op de camera waarmee hij time-lapse-opnames kan maken. (Deze kunnen niet worden gepland om bijvoorbeeld elke zonsondergang te laten plaatsvinden; in plaats daarvan zijn ze een on-demand-functie.) Met verschillende modi kun je gebeurtenissen vastleggen, variërend van een zonsopgang van een uur tot een bouwproces van vier maanden. Als je zeker weet dat de camera gedurende die tijd niet zal bewegen, is het een leuke optie om mee te spelen.

Alles moet via het 4G-netwerk worden verzonden, dus toegang tot clips kan wat traag zijn. Ik heb enkele seconden gewacht tot zelfs korte clips waren gedownload, en een minuut of langer voordat langere clips, zoals time-lapse-opnamen, in de cache werden opgeslagen. Zelfs het wachten tot de instellingenpagina is geladen, kan even duren. Nogmaals, dit zal waarschijnlijk sterk afhangen van uw draadloze signaalsterkte.

Hoewel deze camera waarschijnlijk het beste kan worden gebruikt met lokale opslag om bandbreedte te besparen, is cloudopslag een optie. Het basisplan van Reolink, dat 1 GB opslagruimte en 7 dagen videogeschiedenis biedt voor een enkele camera, is: free. Geüpgradede abonnementen lopen $ 3,49/maand voor 30 dagen, 30 GB en maximaal 5 camera’s; $ 6,99 / maand voor 30 dagen, 80 GB en 10 camera’s; en $ 10,49/maand voor 60 dagen, 150 GB en 20 camera’s. Als u jaarlijks betaalt, krijgt u twee maanden free op elk plan.

Voor buitenmensen zoals jagers of degenen die gewoon in de gaten willen houden wat er in de buurt van hun hut in het bos gebeurt – of iedereen die geen toegang heeft tot een betrouwbaar wifi-signaal – is de Reolink Go Plus een solide en unieke camera-optie op de markt. Let wel op de extra kosten van dataservice. Tijdens mijn tests gebruikte ik elke dag 40 tot 50 MB aan gegevens, dus hoewel een kaart van 2 GB misschien voldoende is voor bescheiden behoeften, hebben zware gebruikers mogelijk meer bandbreedte nodig (tegen nog hogere kosten).