Reolink Duo review: Dual-lens dekking belemmerd door verbindingsproblemen

reolink duo poe 1

Uitstekende videokwaliteit Panoramisch gezichtsveld Geen cloudabonnement vereist om videoclips op te slaan

Intermitterende verbindingsproblemenVideobestanden moeten handmatig worden samengevoegd voor panoramische weergave

De Reolink Duo is een innovatieve camera met dubbele lens die panoramische dekking biedt, maar we ondervonden verbindingsproblemen die de selectiekaderfunctie ondermijnden.

Brede bewakingsdekking krijgen betekent meestal dat je wat beeldkwaliteit inruilt voor een breder gezichtsveld. Supergroothoeklenzen hebben de neiging om details op te offeren en hebben last van tonvormige vervorming. De Reolink Duo probeert dat probleem te omzeilen door twee lenzen in één camerabody te plaatsen en vervolgens de twee videofeeds aan elkaar te naaien. Het is niet perfect – verbindingsproblemen met een van de camera’s belemmerden tijdens mijn tests vaak de selectiekaderfunctie van de Duo – maar als het werkt, werkt het goed.

De Duo is verkrijgbaar in vier verschillende modellen: Power over ethernet (een PoE-model, hier besproken), wifi op draad, wifi op batterijen en 4G op batterijen. Alle vier hebben een 2K-resolutie per lens en bieden ongeveer dezelfde functies, met enkele kleine verschillen in vastgelegde frames per seconde en lokale opslagcapaciteit. Uw keuze hangt grotendeels af van hoe u de camera wilt installeren. Het bedrade Wi-Fi-model is het beste voor degenen die toegang hebben tot een buitenstopcontact, terwijl de PoE- en batterijgevoede modellen de hoeveelheid bedrading die u binnenshuis nodig hebt, verminderen of elimineren.

Als u niet bekend bent met PoE-technologie, gebruikt deze een enkele ethernetkabel om zowel gegevens als voldoende elektrische stroom te vervoeren om het apparaat aan het einde van de verbinding van stroom te voorzien. Maar je hebt een speciaal type ethernet-switch nodig om dit te laten werken – je kunt niet zomaar een kabel op je router aansluiten. We gebruikten een TP-Link JetStream 8-poorts Gigabit Smart PoE+-switch, maar elke PoE-switch zou moeten werken. Je steekt de camera in de switch en vervolgens plug je de switch in je router.

reolink duo poe 2

Zodra de camera is aangesloten, download je de Reolink-app om de installatie uit te voeren. Als alternatief kunt u de desktopclient van Reolink gebruiken, maar het app-proces is veel eenvoudiger. Ik hoefde alleen de QR-code op de camerabehuizing met mijn telefoon te scannen en een beveiligingswachtwoord in te stellen om het proces te voltooien. Van daaruit monteer en positioneer je de camera met behulp van de meegeleverde beugel en hardware; de gebruikershandleiding geeft hiervoor eenvoudig te volgen instructies.

De dubbele 2K-videostreams van de camera bieden een kristalheldere beeldkwaliteit en een totaal gezichtsveld van 150 graden. Naast de standaard dagmodus biedt de camera ook nachtzicht in zwart-wit en kleur, mogelijk gemaakt door infrarood-LED’s en een bewegingsgeactiveerde 560 lumen spotlight. U kunt elk van deze functies afzonderlijk configureren met behulp van de app.

Met de Reolink-app kun je elke live feed afzonderlijk of tegelijkertijd bekijken. Voor de laatste worden de twee feeds standaard op elkaar gestapeld weergegeven, maar worden ze samengevoegd tot een panorama wanneer u uw telefoon horizontaal draait. Dit vereist dat je een consistent solide verbinding krijgt voor beide streams, wat ik zelden deed tijdens mijn testen. Eén kanaal had af en toe verbindingsproblemen, waarbij vaker wel dan niet het bericht ‘loading stream’ werd weergegeven waar de live video zou moeten zijn. In de gevallen waarin het wel verbinding maakte, werkte het groothoekeffect perfect, maar die gevallen waren frustrerend zeldzaam.

Omdat ik vermoedde dat het probleem de signaalsterkte zou kunnen zijn, heb ik de camera losgekoppeld en naar binnen gebracht, dichter bij de router, maar het probleem bleef bestaan. Dit was het enige echte probleem dat ik met de camera had, maar het is een belangrijk probleem omdat je niet wilt wachten tot een videostream is geladen wanneer je een melding krijgt dat er mogelijk een indringer op je terrein is.

reolink duo poe 3

De Duo kan zowel mensen als voertuigen herkennen en stelt je in staat om zowel een minimum- als een maximumgrootte in te stellen voor objecten die een waarschuwing activeren. Het beste van alles is dat deze bewegingsgebeurtenissen worden verwerkt met ingebouwde AI, wat betekent dat u niet hoeft te betalen voor een cloudabonnement om deze functie in te schakelen. De camera ondersteunt ook activiteitszones, zodat je gebieden kunt maskeren waarover je geen meldingen wilt ontvangen.

Omdat bewegingsdetectie-instellingen worden toegepast op beide lenzen, wordt video van beide feeds opgenomen wanneer activiteit wordt gedetecteerd, ongeacht welke lens is geactiveerd. Vastgelegde video wordt ook opgeslagen als twee afzonderlijke bestanden – één van elke feed – dus u moet ze handmatig aan elkaar plakken voordat u ze met iemand deelt.

De Duo ondersteunt 24/7 continue en geplande opnamen, evenals bewegingsgebeurtenissen, en biedt drie opslagopties: microSD-kaart (tot 256 GB), FTP-upload en Reolink NVR, een DVR-achtig apparaat dat apart wordt verkocht. Reolink biedt wel zijn eigen cloudopslag, maar het lijkt erop dat de Duo PoE niet wordt ondersteund (hoewel de bekabelde Wi-Fi- en 4G-modellen dat wel zijn, volgens de Reolink-app).

5fbfe05a bba7 4c3e 9889 b4f2fa132bf6

De app heeft een schone, intuïtieve interface die elke instelling die je nodig hebt om de camera te bedienen binnen een paar tikken plaatst. Elke live feed heeft een werkbalk met bedieningselementen voor afspelen, audio, video-opname en het maken van screenshots. Je kunt ook de ingebouwde sirene en schijnwerper van de Duo activeren, en toegang krijgen tot opgeslagen videoclips vanuit beide feeds. Clips zijn gemakkelijk te vinden en af ​​te spelen, ongeacht waar de bestanden zijn opgeslagen. Een tijdlijn laat zien waar activiteit is vastgelegd, zodat je snel door kunt bladeren naar de belangrijke onderdelen.

Vonnis

Al met al is de Reolink Duo een innovatieve camera die u uitgebreide bewakingsdekking van uw eigendom kan geven en u betrouwbaar kan waarschuwen voor elke activiteit. Maar de intermitterende verbindingsproblemen die ik heb ondervonden, kunnen niet worden genegeerd, en ze dempen wat anders een hartelijke aanbeveling zou zijn.