Reolink Argus 3 Pro review: een betaalbare 2K beveiligingscamera

argus3 pro 2

Uitstekende 2K-videoIntelligente bewegingsdetectieBetaalbaar

Korte lengte videoclipKorte levensduur van de batterij

De Reolink Argus 3 Pro levert uitstekende 2K-video en nauwkeurige slimme waarschuwingen voor een fractie van de prijs van zijn concurrenten.

De afgelopen jaren biedt de Argus-lijn van huisbeveiligingscamera’s van Reolink een betaalbaar alternatief voor high-end systemen van bijvoorbeeld Arlo. Met de release van de Argus 3 vorig jaar begon de camera zelfs het ontwerp van de draadloze Arlo-camera’s te spiegelen met zijn witte pod-achtige body en zwarte voorkant.

Het is niet verrassend dat de nieuwste camera, de Argus 3 Pro, griezelig veel lijkt op de Arlo Pro 3, maar met iets meer gedrongen afmetingen. Het kan in een standbeugel worden geplaatst voor gebruik binnenshuis of worden geschroefd in een veiligheidsbevestiging voor gebruik buitenshuis. Er wordt ook een lusriem meegeleverd om de camera aan een boom of paal te bevestigen als dat beter aan uw behoeften voldoet. De camera is goed beschermd tegen het binnendringen van stof en water met een IP65-classificatie.

De camera heeft een ingebouwde batterij van 6.500 mAh. Dat betekent dat je de camera uit de houder moet halen om hem op te laden, wat snel oud zal worden als je de camera aan de gevel van je huis hebt bevestigd. Gelukkig kun je de batterij vol houden door hem aan te sluiten op het optionele zonnepaneel van Reolink ($ 25).

argus3 pro 3

Alle felbegeerde technische specificaties zijn aan boord, waaronder 2K-video, intelligente bewegingsdetectie, infrarood en nachtzicht in kleur, tweerichtingscommunicatie en dual-band wifi. De camera ondersteunt ook de spraakopdrachten van Alexa en Google Assistant.

Je krijgt een gratis Basic cloud-abonnement bij aankoop van de camera die 1 GB video-opslag biedt met een geschiedenis van zeven dagen voor een enkele camera. Je kunt dat upgraden naar het Standard-abonnement, waarmee je 30 GB opslagruimte krijgt met een geschiedenis van 30 dagen voor maximaal vijf camera’s, voor $ 4,99 per maand. Dat is waarschijnlijk voldoende voor de meeste thuisgebruikers, maar Reolink biedt twee extra abonnementen voor meerdere camera’s: het Premier-abonnement geeft je 80 GB opslagruimte met een geschiedenis van 30 dagen voor maximaal 10 camera’s voor $ 9,99 per maand, en de Business biedt 150 GB opslagruimte met een geschiedenis van 60 dagen voor maximaal 20 camera’s voor $ 14,99 per maand. Momenteel biedt Reolink 30 procent korting op alle betaalde abonnementen. Je kunt ook lokaal tot 128 GB aan video opslaan, maar je moet wel je eigen microSD-kaart hebben.

Instellen is een fluitje van een cent. Na het downloaden van de Reolink begeleidende app en het aanmaken van een account, scan je gewoon de QR-code aan de onderkant van de camera. De app neemt het vanaf daar over en leidt u door de stappen om de camera met uw draadloze netwerk te verbinden. Het proces werkte naadloos voor mij en ik had de camera binnen een paar minuten werkend.

argus3 pro 2

De 2K-video van de Pro 3 is haarscherp en behoudt veel detail, zelfs bij gebruik van de 16X digitale zoom van de camera. Nachtzicht, dat automatisch wordt geactiveerd bij weinig licht, biedt uitstekende helderheid en verlichting tot ongeveer 10 meter. U kunt ervoor kiezen om nachtzichtvideo’s in zwart-wit te bekijken en op te nemen dankzij de zestal infrarood-LED’s van de camera of in kleur met behulp van de 230-lumen LED-spot.

Slimme detectie, die onderscheid maakt tussen mensen en auto’s, was direct uit de doos nauwkeurig. De camera stuurt meldingen naar je telefoon wanneer hij beweging detecteert door een van beide. De standaard opgenomen cliplengte is een schamele 8 seconden, maar zelfs de maximale duur van 30 seconden is nog steeds te kort om veel bewegingsgebeurtenissen in hun geheel vast te leggen. Die gemiste actie zou u in het geval van een misdrijf zonder belangrijk bewijs kunnen achterlaten.

De Reolink-app plaatst alle camerabedieningen vooraan en in het midden op het live feed-scherm. Vanaf hier kunt u audio in- en uitschakelen, het tweerichtingssysteem activeren, handmatig video’s en stilstaande beelden vastleggen en de resolutie van de camera wijzigen. Onder aan het scherm bevindt zich een afspeelknop die toegang geeft tot een tijdlijn van lokaal opgenomen video’s, en er is een clipfunctie waarmee u kunt inzoomen op bepaalde delen van het videobeeld.

reolink-app

De Pro 3 heeft verschillende instellingen en functies die u kunt aanpassen, waarvan de meeste gemakkelijk te begrijpen zijn door via het instellingenmenu te kijken. Sommige hiervan hebben een grote invloed op uw gebruikerservaring, zoals de planning van pushmeldingen en de gevoeligheid van de bewegingssensor van de camera. Door deze aan uw wensen aan te passen, zorgt u ervoor dat u niet wordt gebombardeerd met veel triviale waarschuwingen. Andere instellingen, zoals wat voor soort nachtzicht je moet gebruiken of of de sirene van de camera moet afgaan als er beweging wordt gedetecteerd, zijn meer een kwestie van smaak.

De Argus 3 Pro is een solide beveiligingscamera voor thuis voor iedereen die kinderen, huisdieren, pakketbezorging of verdachte activiteiten in en om hun huis wil bewaken. De enige muggenzifterij die ik had, is de korte levensduur van de batterij; tegen het einde van de eerste week van gebruik was het bijna leeg. Dat maakt het zonnepaneel een noodzaak als je van plan bent de camera buitenshuis te gebruiken. Het is een gemakkelijke oplossing en de bescheiden kosten zeker waard om te profiteren van deze betaalbare 2K-camera.