Reolink Argus 2E review: Betaalbare beveiligingscamera met de essentie

reolink argus2e 10

Volledig draadloze PIR-bewegingsdetectie minimaliseert valse meldingen Eenvoudige installatie

Geen geluidsdetectie Ondersteunt geen activiteitszones Batterij kan niet uit de camera worden verwijderd

Met alle beveiligingsbenodigdheden en een budgetvriendelijke prijs, is de Argus 2E een geweldige beveiligingscamera op instapniveau.

De Argus-camera’s van Reolink hebben perfect in de behoefte voorzien voor een draadloze beveiligingscamera die alleen essentieel is. De Argus 2E is de nieuwste in de familie, maar waar hij in de lijn zit, is een beetje verwarrend. Gezien de naam zou het je vergeven zijn te denken dat het een update van de Argus 2 is, maar dat model evolueerde naar de volledig opnieuw ontworpen Argus 3, de 2E vervangt eigenlijk de Argus Pro, die, in tegenstelling tot de naam, geen premium-versie was van de Argus, en miste zelfs enkele van de functies van het hoofdmodel.

Het is dan ook logisch dat de 2E niet het nieuwe ontwerp van de Argus 3 heeft, maar eruitziet als een licht gewijzigde versie van de Argus Pro. De meeste specificaties zijn ook hetzelfde: 1080p video, tweerichtingsaudio en passieve infrarood bewegingsdetectie. En net als de Argus Pro wordt de 2E aangedreven door een oplaadbare batterij van 5200 mAh die continu kan worden opgeladen met een optioneel zonnepaneel ($ 25), mocht je deze binnen-/buitencamera buiten gebruiken. Vreemd genoeg is het gezichtsveld verkleind van 130 graden op de Pro naar 120 graden hier, maar de 2E voegt een Starlight CMOS-sensor toe voor helderder nachtzicht dat de Pro niet had (maar de belangrijkste Argus-camera’s wel).

Draadloze camera’s op batterijen zijn ideaal voor gebruik buitenshuis waar stopcontacten schaars zijn. De 2E is weerbestendig met een IP65-classificatie, wat aangeeft dat hij is beschermd tegen schadelijk stof en waterstralen, en hij heeft een bedrijfstemperatuur van 14 graden tot 131 graden F. (Je kunt meer lezen over IP-codes in dit verhaal.)

reolink argus2e 2

Lokale opname van bewegingsdetecteerde videoclips is een kenmerk van de Argus-lijn en is hier beschikbaar via een microSD-kaart (kaarten tot 64 GB worden ondersteund, maar geen enkele is inbegrepen). U heeft ook de mogelijkheid om u te abonneren op de Reolink Cloud-service, die een back-up van uw vastgelegde video geeft in het geval dat een indringer de camera heeft beschadigd of gestolen. Er worden drie abonnementen aangeboden: het standaardabonnement biedt 30 GB cloudopslag en 30 dagen cloudvideogeschiedenis voor maximaal vijf camera’s voor $ 3,50 per maand of $ 35 per jaar. Het Premier-abonnement verhoogt de opslag tot 80 GB en het aantal ondersteunde camera’s tot 10 voor $ 7 per maand of $ 69 per jaar. Reolink biedt ook een bedrijfsplan voor maximaal 20 camera’s met in totaal 150 GB opslagruimte en een 60-daagse cloudvideogeschiedenis voor $ 10,50 per maand of $ 104 per jaar, of hetzelfde voor maximaal 30 camera’s voor $ 17,50 per maand of $ 175 jaarlijks.

Installatie en prestaties

Het installeren van de 2E volgt de typische stappen voor Argus-camera’s. U moet de bijbehorende Reolink-app downloaden en de installatie-instructies volgen om de camera met uw netwerk te verbinden. Dit houdt in dat je een aantal QR-codes scant, waarna de app je netwerk automatisch moet vinden en je moet vragen om in te loggen. Vervolgens kun je de camera installeren door de beugel aan een buitenmuur te schroeven en de camera aan de beugel. Schroeven, muurankers en een montagesjabloon worden allemaal bij de camera geleverd. Er wordt ook een montageriem meegeleverd als je de camera liever aan een boom of schutting monteert.

De 2E is toegankelijk via een hoofdlijst met apparaten in de app. Als u deze selecteert, wordt het startscherm geopend, van waaruit u de livefeed kunt bekijken en beheren, tweerichtingscommunicatie kunt gebruiken en door gebeurtenissen gedetecteerde clips kunt bekijken die zijn opgeslagen op de microSD-kaart van de camera.

reolink argus2e 4

De camera levert een mooi scherp beeld. De kleuren zijn levendig en nauwkeurig, en ondanks de brede kijkhoek is er weinig fisheye-vervorming. Nachtzicht, dat wordt geleverd door zes infrarood-LED’s en verlicht tot 10 meter van de camera, wordt automatisch geactiveerd bij weinig licht. Deze afbeeldingen hebben een uitstekend contrast en onthullen veel details in de scène voor videobewijs.

PIR-bewegingsdetectie werkt door het meten van infrarood licht dat door objecten wordt uitgestraald. In de praktijk betekent dit dat het mensen (of dieren) in het gezichtsveld van de camera oppikt, maar niet wordt geactiveerd door passerende auto’s of wuivende boomtakken. Het was opmerkelijk nauwkeurig in mijn testen en waarschuwde me alleen wanneer iemand dichtbij genoeg kwam om me zorgen te maken. Een tik op de pushmelding op mijn telefoon opende onmiddellijk de opgenomen clip, zodat ik kon controleren of het een legitieme bedreiging was of niet. In het geval dat dat het geval was, kon ik de tweerichtingsgesprekfunctie gebruiken om erachter te komen wat de persoon daar aan het doen was of hem gewoon afweren door de ingebouwde sirene van de camera te activeren, die schreeuwt als een autoalarm.

Als meldingen snel en furieus beginnen te komen, kun je de stroom beheren door te plannen wanneer waarschuwingen actief zijn – dit kan per dag worden gedaan – door de gevoeligheid van de sensor aan te passen of gewoon uit te schakelen. Deze opties zijn intuïtief weergegeven in het instellingenmenu van de app.

reolink argus 2e

Naast het beheren van de camera vanaf je telefoon of computer, kun je de 2E koppelen met Amazon Alexa of Google Assistant om hem te bedienen met spraakopdrachten, iets wat de Argus Pro niet ondersteunde toen we hem beoordeelden. In beide gevallen hoeft u alleen de stemassistent te vragen om de camerafeed op een van de slimme schermen van de diensten of op uw tv te laten zien.

Vonnis

Net als de rest van de Argus-lijn is de 2E een vrij eenvoudige camera die betrouwbaar werkt met een minimum aan poespas. Voor slechts $ 85 is het een manier met een laag risico om je teen in DIY-huisbeveiliging te dompelen en te bepalen of je verder wilt gaan. Zelfs als je merkt dat je niet verder wilt of hoeft uit te breiden dan een enkele camera, heeft de Argus 2E alle noodzakelijke beveiligingsfuncties om je jarenlang goed van dienst te zijn.