Papalook BM1 Full 1080P HD babyfoon review

papaloook bm1

Soepele pan-en-tiltTemperatuur- en ruisdetectieGeweldige beeldkwaliteit

Moet video handmatig opnemen Slaapliedjes bevatten geen songtitels

De Papalook BM1 Babyfoon zit vol met functies die ouders en baby moeten helpen om ‘s nachts beter te slapen.

Papalook, een fabrikant van webcams en andere elektronica, introduceerde onlangs zijn eerste babyfoon en die lijkt al indruk te maken op ouders. De BM1, die een 1080p-camera en een ouderunit met een 5-inch display omvat, werd bekroond met de Mom’s Choice Awards-Gold Award Excellence Seal of Approval. Het is niet moeilijk te zien waarom. De BM1 zit boordevol functies die ouders helpen om ‘s nachts gemakkelijker uit te rusten, wetende dat hun kleintje veilig is.

De BM1-camera heeft een body in sneeuwpop-stijl met daarop een paar schattige beestjesoren die erg lijken op Netgear’s nu stopgezette Arlo Baby. Een gezichtsveld van 160 graden plus de mogelijkheid om 355 graden te pannen en 160 graden te kantelen zorgen voor voldoende dekking in de ruimte, en infrarood nachtzicht stelt u in staat uw kind in de kleine uurtjes te zien zonder kamerverlichting aan te doen die de slaap van de peuter zou kunnen verstoren.

Een “staart” aan de achterkant van de camera is een temperatuursensor die meedraait met de camerabasis om de kamertemperatuur in realtime te detecteren. Als de temperatuur buiten een vooraf ingesteld bereik van 64-86 graden F valt, wordt er een alarm geactiveerd. De BM1 detecteert en waarschuwt u ook voor geluiden, zoals het huilen van uw kind. U kunt kiezen uit drie gevoeligheidsniveaus of ruisdetectie uitschakelen. Als uw kind ‘s nachts wakker wordt, kunt u het met uw stem kalmeren door middel van tweerichtingsaudio. De camera kan ook acht populaire slaapliedjes afspelen, waaronder het alfabetlied en de lichte muziek van Hayao Miyazaki.

papaloook bm1 4

Naast het kleurendisplay biedt de draagbare ouderunit bedieningselementen voor het pannen en kantelen van de camera en het bedienen van de 2x optische zoom, met behulp van tweerichtingsaudio, het afspelen van slaapliedjes en het aanpassen van de detectiegevoeligheid. U kunt de monitor met u meedragen of op een tafel plaatsen met behulp van een standaard die aan de achterkant naar buiten kan worden geklapt.

De BM1 ondersteunt video-opname en zowel de camera als de ouderunit hebben een slot voor een klasse 4 TF-kaart tot 256 GB (niet inbegrepen) voor het vastleggen van video van uw kind om te delen met familie of om hun groei te volgen.

De kant-en-klare setup van de BM1 is een zegen voor elke nieuwe ouder met een wazige blik. Je sluit gewoon de camera aan en zet de ouderunit en de twee paren automatisch aan. De ouderunit werkt op een oplaadbare batterij van 3600 mAh waarvan Papalook zegt dat deze je tussen de 10 en 15 uur gebruik per oplaadbeurt geeft, afhankelijk van het scherm- en audiogebruik.

papaloook bm1 2

Het 5-inch scherm is een aanzienlijke upgrade van de 3,5-inch schermen die doorgaans worden gebruikt door babyfoons. Het biedt veel meer details en helderheid, met rijkere en nauwkeurigere kleuren. De camera schakelt automatisch over naar zwart-wit nachtzicht bij weinig licht en verlicht de kamer goed genoeg om duidelijk te zien zonder het risico te lopen de baby wakker te maken of een fel licht in de ogen te laten schijnen.

Een richtingspad op de ouderunit wordt gebruikt om door menu’s te navigeren en de camera te pannen en kantelen. De camera reageert snel op deze invoer, beweegt soepel en stopt zodra je de knoppen indrukt. Er is weinig geluid wanneer het draait, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat het je baby wakker maakt.

Temperatuur- en ruisdetectie werkte goed in mijn testen. Bij activering laat de ouderunit een korte aanhoudende pieptoon horen. Het is genoeg om je aandacht te trekken zonder je uit je slaap te laten schrikken. De geluidssensor kan worden ingesteld om verschillende volumeniveaus te detecteren, van een schreeuwende kreet van een kind tot gemoedelijke spraak.

papaloook bm1 3

U kunt slaapliedjes selecteren in een speciaal menu. Helaas zijn de nummers genummerd in plaats van een titel, dus je zult ze allemaal moeten samplen om de gewenste selectie te vinden totdat je het nummersysteem onthoudt. De slaapliedjes worden uitgevoerd in een rustgevende muziekdoosstijl en je kunt ze één keer laten afspelen of herhalen.

U moet de video-opname handmatig starten, dus deze functie is echt bedoeld voor het bewaren van herinneringen in plaats van voor gezondheidsbewaking of beveiliging. In het opnamemenu op de ouderunit selecteert u “opnemen met monitor” of “opnemen met camera” en zet u de instelling op “aan” en vervolgens op “uit” als u klaar bent. De video kan direct op de ouderunit worden bekeken door de afspeeloptie te selecteren en de video op datum te zoeken.

Aangezien de meeste ouders de BM1 zullen gebruiken in een staat van slaapgebrek, heeft Papalook het navigeren door de verschillende menu’s slim gemaakt. Er is een instellingenknop waarmee je 10 submenu’s kunt openen waar je camera’s kunt wisselen als je er meer dan één gebruikt, voedingsschema-alarmen kunt instellen, detectiegevoeligheid kunt aanpassen, slaapliedjes kunt openen en meer, gewoon met behulp van het richtingspad en de selectieknop. Er is ook een speciale knop voor de instellingen voor helderheid en volume van de ouderunit. De meeste functies hebben slechts een paar klikken op de knop nodig om toegang te krijgen en zijn gemakkelijk te begrijpen door gewoon wat tijd te besteden aan het verkennen.

De BM1 presteerde betrouwbaar in mijn testen en biedt precies het soort eenvoudige installatie voor nieuwe ouders. Met $ 140 op Amazon steekt het gunstig af bij vergelijkbare geprijsde babyfoons zoals de Panasonic video-babyfoon en de Eufy SpaceView-babyfoon, maar ik zou de BM1 het voordeel geven vanwege zijn hogere resolutie.