Lorex Smart Home Security Center review: zelfcontrole, geen kosten

lorex smart home security center model hc64a

Het voordelig geprijsde Lorex Smart Home Security Center (model HC64A) bestaat uit een touchscreen-console, twee binnen- en buitencamera’s en een wifi-bereikvergroter. Het systeem kan worden uitgebreid met maximaal zes extra camera’s, evenals bewegings- en deur-/raamsensoren en een videodeurbel, op voorwaarde dat ze allemaal door Lorex zijn vervaardigd. Maar u moet dit beveiligingssysteem zelf in de gaten houden, aangezien er geen optie is om te betalen voor professionals om het voor u te doen.

Lorex biedt deze console aan in negen andere sets met verschillende combinaties van camera’s en sensoren, variërend in prijs van $ 350 (twee buitencamera’s, maar geen range extender) tot bijna $ 800 (vier camera’s, een schijnwerpercamera en een videodeurbel). Voor deze review heb ik de HC64A-kit uitgebreid met een USB-gevoede camera, een deurbelcamera en een bewegingsdetector.

Met afmetingen van 7,1 x 7,5 x 3,3 inch (HxBxD), past de console gemakkelijk op elk bureau, aanrecht of zelfs een boekenplank. De opvouwbare antennes helpen zwakke wifi-signalen binnen te halen, maar ze voegen 2,3 inch toe aan de hoogte. Het middelpunt van de aandacht is het 7-inch 720p-scherm met een hoek dat tot vier videostreams tegelijk kan weergeven.

drie camerafeeds op de lorex smart home-console

Het systeem heeft een dual-band (2,4- en 5GHz) wifi-adapter aan boord, evenals een Bluetooth LE-radio. Het ondersteunt een verscheidenheid aan Lorex-huisbeveiligingscamera’s voor binnen en buiten, waaronder een camera / schijnwerpercombinatie. Het bedrijf verkoopt geen deursloten, thermostaten, rookmelders of sensoren voor luchtkwaliteit, en de hub kan geen verbinding maken met generieke smart home-apparaten die de Zigbee- of Z-Wave-protocollen gebruiken. Als zodanig is het een beter beveiligingscamerasysteem dan een volledig smart home-systeem.

Deze Lorex-hardware werkt wel met Amazon Alexa en Google Home Assistant, maar kan geen video rechtstreeks naar een Amazon Echo- of Google Nest-smartdisplay streamen. Je streamt de camerafeeds naar een tv waarop een Amazon Fire TV of Chromecast is aangesloten. Het is niet compatibel met het HomeKit-ecosysteem van Apple en Lorex maakt geen deel uit van het Matter-initiatief van de Connectivity Standards Alliance om hardware en software voor smarthomes te standaardiseren.

lorex smart home security center tijdlijn

De console heeft opslag aan boord in de vorm van een microSD-kaartsleuf, maar het systeem heeft geen ingebouwde redundantie. De op batterijen werkende camera’s blijven werken tijdens een stroomstoring, maar het Home Center-scherm wordt uitgeschakeld (tenzij u het aansluit op een ononderbroken stroomvoorziening). Evenzo kan de console geen verbinding maken met een LTE mobiel datanetwerk tijdens een breedbandstoring.

In het Lorex Smart Home Security Center

Lorex, gevestigd in Canada, heeft een lange geschiedenis op het gebied van videobewakingsapparatuur en verkoopt een reeks digitale videorecorders en industriële beveiligingscamera’s. Het Home Center-scherm kan worden gekoppeld aan maximaal acht camera’s en 32 sensoren, terwijl het scherm vier gelijktijdige videostreams kan weergeven. Het geeft een batterijmeter weer in de rechterbovenhoek van elke stream om het laadniveau van draadloze camera’s weer te geven.

Onder de oppervlakte gebruikt het Home Center Android 8.0-software, 2 GB RAM, 8 GB ROM en het bevat een micro SD-kaart van 64 GB (het is compatibel met kaarten tot 256 GB). Als dat niet genoeg opslagruimte is voor uw behoeften, kunt u eenvoudig een terabyte aan gegevens toevoegen door een M.2 SSD-schijf in de achterkant van de console te installeren.

Omdat de video lokaal wordt opgeslagen, zijn er geen maandelijkse kosten voor online opslag, wat u honderden dollars per jaar kan besparen. De video zelf wordt opgeslagen als een .dav-bestand dat veel populaire videospelers niet zullen herkennen, hoewel Lorex een gratis speler heeft en Amcrest’s Smart Play-software goed werkte.

Lorex staat een jaar bij het product, hoewel drie jaar uitgebreide dekking beschikbaar is voor $ 50 voor de kit die ik heb bekeken. De technische ondersteuning is diepgaand, met een verscheidenheid aan doe-het-zelfvideo’s die beschikbaar zijn op YouTube en instructies om dingen te doen zoals het toevoegen van een SSD aan de console. De technische crew is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 10:00 uur tot 21:00 uur (oosterse tijd), maar het is niet mogelijk om ze een e-mail te sturen.

lorex home-app qr-codes

Het Lorex Smart Home Security Center instellen

Alle Lorex-uitrusting wordt geleverd met uitstekende opstarthandleidingen en “24 Hour Surveillance” raamstickers om hopelijk inbrekers af te schrikken. De installatie begint met het verkrijgen van de Lorex Home-app. Er zijn versies voor iPhones, iPads en Android-systemen, maar het is niet mogelijk om een ​​verbonden browser of een Windows 10-app te gebruiken.

Nadat ik me had aangemeld voor een account, stopte ik de AC-adapter van de console in en poseerde ik voor een momentopname om de Face Unlock-software te gebruiken. Hierdoor kon ik voorkomen dat ik mijn wachtwoord handmatig moest invoeren.

Vervolgens moest ik kiezen tussen wifi en bekabeld ethernet voor een internetverbinding. Ik koos voor het laatste, maar het werkte goed met wifi.

Om de eerste camera aan te sluiten, heb ik de batterij geplaatst en op de herstartknop eronder gedrukt. Het maakte een gesynthetiseerd geluid, de groene LED van de cam lichtte op en de console vond het snel. Ik gaf het een naam en de stream verscheen op het touchscreen.

Ik volgde dit op door de wifi-range-extender in het midden van het huis te installeren. Helaas kan elke Home Center-console slechts met één extender worden verbonden, dus zeer grote huizen zijn waarschijnlijk verboden terrein.

Vervolgens heb ik een tweede draadloze camera, een deurbelcamera, een USB-gevoede camera en een bewegingsdetector toegevoegd. Alles bij elkaar duurde het ongeveer 30 minuten om een ​​rudimentair videobewakingssysteem in mijn huis in elkaar te zetten.

De Lorex Home-app gebruiken

lorex smart home security center gebeurtenislogboek

Naast de Home Center-console heb ik de Lorex Home-app op mijn Samsung Galaxy S20-telefoon gebruikt om de video te bekijken en wijzigingen aan het systeem aan te brengen. Het is niet mogelijk om alle streams tegelijk op een mobiel apparaat te zien, en het kan een paar seconden duren voordat de video is geladen.

De app maakt gezichts- en vingerafdrukherkenning mogelijk om hem te ontgrendelen. Voor de beveiligingsmensen kan het tweefactorauthenticatie gebruiken.

Telkens wanneer het beweging registreerde, pingde de app me. Deze meldingen kunnen worden uitgeschakeld om gemakkelijker te kunnen slapen. Gelukkig consolideert de pagina Evenementen de belangrijkste gebeurtenissen op één plek. Ik ging door een lijst met keren dat de camera’s werden geactiveerd en bekeek de relevante video.

Lorex Smart Home Security Center in de echte wereld

Meer dan twee weken van gebruik streamde het Home Smart Security Center video van hoge kwaliteit naar het touchscreen en mijn telefoon. Het nam talloze clips met tijdstempel op die werden geactiveerd door beweging in het gezichtsveld.

Het registreerde de onverwachte aankomst van een gast die zijn auto parkeerde, maar struikelde op een winderige dag door vallende bladeren, hoewel de gevoeligheid kan worden aangepast. In de privacymodus worden de camera’s uitgeschakeld.

Elke camera heeft zijn eigen sirene. De camera’s hadden een reëel bereik van ongeveer 90 voet, waardoor ze perfect zijn voor de meeste huizen. De extender in mijn kit hielp mijn huis van 3500 vierkante meter te vullen met beveiligingscamera’s.

De Lorex-hardware is goedkoop in gebruik, waarbij de console 8,8 watt aan stroom verbruikt bij gebruik en 5,6 watt bij inactiviteit. Dat komt neer op een jaarlijkse elektriciteitsrekening van $ 7,65 als het 20 procent van de tijd video opneemt en je betaalt het nationale gemiddelde van 14 cent per kilowattuur elektriciteit.

Zie het Lorex Smart Home Security Center als de ultieme set-and-forget videobewaking die er altijd is, klaar om wakker te worden als er iets is dat hem in beweging brengt. Met andere woorden, het kan over uw domein waken en u waarschuwen wanneer dat nodig is.