Lorex 2K Pan-Tilt Outdoor Wi-Fi Beveiligingscamera review: een dik oog in de lucht

Volledig lokale opslag, zelfs geen cloudoptie beschikbaar Responsieve app met talloze opties Redelijk betaalbaar

Huiselijke, industriële hardware Kan geen verbinding maken met mijn wifi-netwerk Af en toe hangt de app vast

Er is geen abonnement op cloudopslag vereist voor deze buitencamera, maar hij speelde niet goed met mijn draadloze netwerk.

$ 149,99

Beste prijzen vandaag: Lorex 2K Pan-Tilt Outdoor Wi-Fi-beveiligingscamera

Niet beschikbaar

Met zijn enorme antennes met konijnenoren en uitgesproken industriële uitstraling, is het waarschijnlijk een goede zaak dat de Lorex 2K Pan-Tilt buitenbeveiligingscamera is ontworpen voor gebruik buitenshuis. Discreet is het niet, een beveiligingscamera van 20 cm hoog (met uitgeschoven antennes) en 5 cm in doorsnee, met een alziend oog dat op verzoek 360 graden kan draaien.

Er is geen formele specificatie over de vrijheidsgraden van verticale kanteling, maar het lijkt op of bijna 90 graden te zijn, van horizontaal tot direct naar beneden (wanneer gemonteerd aan een plafond). Hoewel de plastic behuizing niet veel vertrouwen wekt, belooft de gespecificeerde weersbestendigheid op IP66-niveau een indrukwekkend niveau van bescherming buitenshuis. Met dat niveau van bescherming tegen binnendringen belooft Lorex dat deze camera volledig beschermd is tegen schade door stof en bestand is tegen water dat wordt geprojecteerd in krachtige stralen vanuit elke richting (bijvoorbeeld een hogedrukreiniger op een redelijke afstand). Als u alle details over IP-codes wilt weten, klikt u op de voorgaande link.

LED-spots op Lorex Pan Tilt Outdoor Beveiligingscamera

Christopher Null/Gieterij

De camera heeft een solide resolutie van 2560 x 1440 pixels, met een diagonaal gezichtsveld van 110 graden – een stevige, gematigde hoek die het beeld niet overdreven vervormt. Video ziet er goed uit bij alle resoluties (en het inschakelen van de HDR-modus helpt om de helderheid te egaliseren). Hoewel het apparaat twee redelijk krachtige schijnwerpers bevat, is het niet noodzakelijkerwijs ontworpen om ermee op te nemen; Lorex behandelt deze schijnwerpers als “waarschuwingslichten”, ontworpen om indringers af te schrikken, niet om ze speciaal op video te verlichten. Het apparaat spreekt van “nachtzicht in kleur”, maar traditionele infraroodverlichting treedt automatisch in werking wanneer het erg donker wordt. De videokwaliteit van het nachtzicht is prima, maar ik merkte dat de bewegingssensor na uren niet zo veel oppikte als overdag.

Lorex is een zeldzaamheid omdat al zijn opnamen lokaal worden opgeslagen op een ingebouwde microSD-kaart – een kaart van 32 GB wordt zelfs meegeleverd in de doos. Als je meer opslagruimte wilt, ondersteunt de camera capaciteiten tot 256 GB (je vindt een lijst met compatibele kaarten op deze link). Lorex pusht geen cloudopslagservice omdat het er geen biedt. Houd er ook rekening mee dat het apparaat geen batterij bevat en te allen tijde op een stopcontact moet worden aangesloten.

Connectiviteit is ontworpen om te werken via 2,4 GHz wifi of bekabeld ethernet. Helaas was ik na urenlang proberen nooit in staat om de draadloze installatie te voltooien, de Lorex Home-app stierf uiteindelijk ergens onderweg (en op verschillende tijdstippen) bij elke poging om dingen in te stellen. Ik had veel meer geluk toen ik de camera rechtstreeks op mijn router had aangesloten via ethernet, en de Lorex Home-app ontdekte de camera snel nadat ik een QR-code had gescand die op de schaal was afgedrukt. (Pro-tip: zorg ervoor dat je de Lorex Home-app gebruikt, niet de Lorex Cloud-app, die als eerste werd geretourneerd toen ik naar “Lorex” zocht in de Apple App Store.) Zelfs nadat ik de installatie via ethernet had voltooid, kon ik later de camera met mijn wifi-netwerk overbruggen.

Lorex beveiligingscamera-app

Christopher Null/Gieterij

Het is vermeldenswaard dat deze camera compatibel is met Lorex’s Fusion-familie van apparaten voor huisbeveiliging. Dat betekent dat hij kan worden aangesloten op een netwerkvideorecorder (NVR), zodat er continu video wordt opgenomen, 24/7. Fusion NVR’s kunnen bedrade camera’s en maximaal twee Wi-Fi-camera’s ondersteunen, maar de documentatie van Lorex geeft aan dat de Fusion-compatibiliteit van deze camera afhankelijk is van een bekabelde ethernetverbinding. De camera kan ook worden gebruikt met het Lorex Smart Home Security Center dat we in november 2021 hebben getest.

Nu de camera eindelijk via ethernet was geïnstalleerd, kon ik er vrijelijk mee werken via de Lorex Home-app. Het is een drukke app die enige tijd nodig heeft om onder de knie te krijgen, hoewel handmatige bedieningsopties voor de schijnwerpers, tweerichtingsspraak en een luide sirene voorop staan, evenals opties om een ​​live snapshot of videoclip te maken. Er zijn twee verschillende opties beschikbaar om opgenomen clips te bekijken, beide direct naast elkaar. “Gebeurtenissen bekijken” biedt een chronologische reeks miniaturen, terwijl “Tijdlijn” een uitschuifbare 24-uursweergave biedt die u heen en weer kunt slepen om naar actie te zoeken. De eerste is handiger, maar beide systemen zijn eenvoudig genoeg om onder de knie te krijgen. Er lijkt geen instelling te zijn voor de maximale cliplengte of een gespecificeerde afkoeling tussen clips. Als je bewegingsdetectie hebt ingeschakeld, zal de camera dit schijnbaar opnemen zolang er activiteit is.

Lorex Pan Tilt Outdoor Beveiligingscamera op een tafel

Christopher Null/Gieterij

Lorex Home heeft talloze gebruikersopties beschikbaar die in wezen het scala aan slimme camerafuncties omvatten. Meldingen, die snel en nauwkeurig werken, kunnen met of zonder miniaturen worden verzonden, en desgewenst volgens een schema. Bewegingszones zijn beschikbaar – hoewel dit altijd lastig is met een PTZ-camera die in beweging is – en de bètafunctie “Smart Track” van Lorex, die de camera instelt om automatisch elke beweging te volgen, werkte redelijk goed in mijn testen, behalve een keer toen de camera volgde achter een open deur en bleef daar urenlang. Zelfs de helderheid van de schijnwerpers en het volume van de sirene kunnen worden ingesteld. Als je een Alexa- of Google Home-smartdisplay hebt, kan de camera er video naar sturen. Een optie om 24/7 video op te nemen is ook beschikbaar, hoewel Lorex opmerkt dat dit de levensduur van de meegeleverde SD-kaart zal beperken als deze is ingeschakeld. Het inzetten van een van Lorex’s NVR’s zou hier de betere optie zijn.

De camera reageerde tijdens mijn tests, zonder echte vertraging, hoewel dat waarschijnlijk voor een groot deel te wijten is aan het testen via ethernet in plaats van wifi. Ik ben een paar gevallen tegengekomen waarin de app volledig vastliep, waardoor een gedwongen stopzetting en herstart nodig was om dingen op gang te krijgen. Deze waren gelukkig zelden en voor het grootste deel was de Lorex vrij stabiel. Het onvermogen om verbinding te maken met mijn wifi-netwerk zal voor de meesten een dealbreaker zijn, hoewel mijn veronderstelling is dat het problemen had met het navigeren op een 2,4 GHz/5 GHz dual-band netwerk, wat een veelvoorkomend probleem is. Werk dat probleem uit – en misschien het ontwerp opfrissen – en deze camera zou een grote winnaar kunnen zijn.