Level Lock Touch Edition review: dit slimme slot gaat open als je het aanraakt

lev touch in door profile

Ongelooflijk eenvoudige installatie, met nieuw instelbare doornmaat Stevige prestaties, zeer gebruiksvriendelijk Eenvoudig het mooiste slimme slot op de markt (behalve misschien het Level Bolt-retrofitslot)

HomeKit-hub en iOS-apparaat vereist voor bediening buitenshuis Nog steeds geen ondersteuning voor Alexa of Google Home Exorbitante prijs

Level krijgt externe hardware, aanraakgevoelige opening en meer functies in een aantrekkelijk, maar duur, slim slotsysteem.

Met de lancering van de Level Lock (nu bekend als de Level Bolt) een paar maanden geleden, veranderde de startup het gesprek over slimme sloten, wat bewees dat monsterlijke toetsenborden en dikke batterijpakketten geen onderdeel hoefden te zijn van de slimme vergrendelingsvergelijking.

Terwijl de Level Bolt een retrofit-ontwerp is dat effectief onzichtbaar is en volledig in de deur zit, bevat de Level Lock Touch Edition externe hardware en vervangt het slot helemaal. Om het de moeite waard te maken om je bestaande slot te vervangen, biedt de Touch Edition een aantal aantrekkelijke nieuwe functies.

Laten we beginnen met de hardware. Zowel het exterieur als het interieur rozet zien er volkomen onschuldig uit, en een van de drie beschikbare afwerkingen zou ervoor moeten zorgen dat het in vrijwel elk interieur past. Eenvoud was het doel van de originele Level Bolt, en hetzelfde geldt hier. Er is één kleine schroef nodig om het interne vergrendelingsmechanisme met de doornmaat te verbinden – die nu verstelbaar is, zoals Level eerder beloofde – en twee schroeven worden gebruikt om de nachtschoot met het deurkozijn te verbinden. Nog twee schroeven verbinden de twee rozetten met elkaar, en dat is alles. Een enorm slim ontwerp verbergt de schroefkoppen door de interne nachtschootpeddel magnetisch te maken. Plaats het gewoon op de behuizing en het hecht onmiddellijk in de juiste richting. (Plaats een paperclip in een klein gaatje eronder als je het moet verwijderen.) Het slot kan binnen vijf minuten worden geïnstalleerd, hoewel de gedrukte installatie-instructies van Level zeker wat werk kunnen gebruiken.

leveltouch-macro

Je kunt het slot op talloze manieren openen, die ik allemaal uitvoerig heb getest en die allemaal goed werkten. Ten eerste is er toegang via de app, die permanent of voor een beperkte tijd met andere gebruikers kan worden gedeeld (maar bijvoorbeeld niet voor bepaalde uren van de dag of bepaalde dagen van de week).

Level-app op iOS

Voor degenen zonder smartphone kan een paar meegeleverde NFC-compatibele kaarten, ongeveer zo groot als creditcards, op aanvraag worden geactiveerd en worden gebruikt om de deur te openen door de kaart eenvoudig tegen het slot te vegen. En als je de app op je telefoon in je zak hebt (en Bluetooth is ingeschakeld), is er geen reden om het eruit te vissen: raak het slot gewoon met een vingertop aan en het springt meteen open – vandaar de naam van het product. (U kunt ook aanraking gebruiken om de deur te vergrendelen nadat u weggaat, en alle aanraakinstellingen kunnen individueel door de gebruiker worden geconfigureerd.)

Geofencing-ondersteuning ontgrendelt de Touch wanneer je thuiskomt zonder de deur zelfs maar aan te raken. Er is ook een geofencing-hoek ingebouwd in de aanraakontgrendelingsfunctie: zodra de deur is vergrendeld, moet je de omtrek van het huis oversteken (ongeveer een cirkel van 600 voet rond je huis) en teruggaan voordat de deur via aanraking wordt ontgrendeld. Er is geen manier om dat gedrag uit te schakelen, en hoewel het aantoonbaar beter is voor de veiligheid, is het vervelend als je niet ver gaat. Ten slotte, als al het andere faalt, geven twee fysieke sleutels in de doos je toegang, zelfs als de batterij (een CR2-cel die nog steeds in de nachtschoot wordt afgescheiden), je telefoon of iets anders dood is.

Eenmaal geïnstalleerd, is de setup niet noemenswaardig veranderd. Net als bij de Bolt is de Touch HomeKit-compatibel en een snelle scan van een QR-code zal deze aan uw netwerk toevoegen. Maar je hebt een HomeKit-hub nodig (een HomePod, een Apple TV of een iPad die in huis blijft) om het slot te bedienen als je niet thuis bent, een feit dat veel Android-gebruikers ervan weerhoudt om deze richting op te gaan . Het nieuwe slot geeft je een paar extra instellingen om mee te werken, maar het is nog steeds een vrij kale operatie, en ervaren gebruikers zullen waarschijnlijk extra manieren willen zien om de toegang te regelen naarmate het systeem volwassener wordt, zoals de mogelijkheid om alleen toegang toe te staan ​​op Dinsdag, of alleen elke dag voor 21.00 uur. Ook blijft het activiteitenlogboek beperkt tot slechts 20 vermeldingen, en naar verluidt blijft ondersteuning voor Alexa en Google Home in de maak.

leveltouch4

Het enige grote probleem met het slot is er een die je waarschijnlijk zag aankomen: de prijs. De originele Level Bolt was $ 229. De Level Touch kost $ 329, wat hem in een verheven positie plaatst als een van de duurste slimme sloten op de markt. Ik ben er niet van overtuigd dat de extra hardware en nieuwe functies zoals de aanraakgevoelige opener nog eens $ 100 waard zijn – en persoonlijk zou ik nog steeds aangetrokken worden door de Bolt – maar het lijdt geen twijfel dat het een uitstekend product is. Als u van plan bent om hardware te upgraden en een retrofit-optie niet geschikt voor u is, verdient de Level Touch de sterkste overweging.