Level Lock review: nog een briljant slim slot

level lock hero

Identieke, moeiteloze installatieZeer responsief en intuïtiefVolledig onzichtbaar voor de eindgebruiker

Aanraakfuncties voegen flexibiliteit toe die hier ontbreektHoewel het betaalbaarder is, is het nog steeds niet goedkoop

Level Home haalt de aanraakgevoeligheid uit zijn briljante slimme slot, samen met $ 80 korting op de prijs.

Deze recensie lijkt misschien een beetje verwarrend, maar als je me een minuutje wilt verwennen, zal ik je uitleggen hoe het komt dat je leest over een nieuw slim slot genaamd Level Lock, dat – net als zijn twee oudere broers en zussen die werd gelanceerd met de dezelfde naam – wordt vrijwel onzichtbaar door het nachtschootmechanisme in de deur te verbergen.

De originele Level Lock viel in 2020. Een retrofit nachtschoot die werkt met je bestaande hardware, is sindsdien omgedoopt tot Level Bolt. Eind vorig jaar kwam de Level Touch, die de hele nachtschootmontage vervangt. Dat product is omgedoopt tot Level Lock – Touch Edition. Dit derde model, de Level Lock, is een compleet slim slot met dezelfde functies, behalve dat het niet met één aanraking opengaat. Als u die functie opgeeft, daalt het prijskaartje van Level Lock tot $ 249 – $ 80 minder dan de Touch-editie.

Met dat allemaal uit de weg, laten we eens kijken naar het lef van het product en of het je geld waard is.

niveauslot gedemonteerd

Vanuit hardware- en installatieperspectief is er niet veel veranderd met de nieuwe Level Lock. Het eenvoudige, gestroomlijnde binnen- en buitenrozet zou in elk interieur moeten passen, vooral omdat de producten nu verkrijgbaar zijn in vier afwerkingen. (Een nieuwe samenwerking tussen Level Home en Rocky Mountain Hardware opent een breed scala aan andere ontwerpen, inclusief volledig aangepaste opties.)

De interne vergrendelingsmotor blijft een tweedelige zaak die bij elkaar wordt gehouden met een kleine, veerbelaste (en dus niet-verliezende) schroef, terwijl een extra twee bouten de twee rozetten aan elkaar bevestigen, waarbij de motor ertussen wordt geklemd. Magnetische magie houdt de nachtschootpeddel vast en de CR2-batterij die alles van stroom voorziet, is verborgen in de nachtschoot zelf. Net als bij de andere Level-sloten, kan de installatie niet eenvoudiger zijn en vereist slechts een vluchtige blik op de kleine handleiding om in een kwestie van minuten te voltooien.

level home-app 2

Zoals eerder opgemerkt, verwijdert de nieuwe Level Lock de aanraakfuncties van de Touch-editie, maar verder werkt het op dezelfde manier. Als Bluetooth-vergrendeling is de primaire interactiemethode via de Level-app op uw telefoon. Met een snelle tik kunt u de nachtschoot op aanvraag beveiligen of de toegang met anderen delen, en een automatisch geofencing-systeem voor automatisch ontgrendelen is ook beschikbaar (net als een automatische vergrendelingsoptie).

Een paar fysieke sleutels zijn inbegrepen voor ouderwetse toegang (ook handig als de batterij leeg is), maar alle aanraakfuncties – inclusief het ontgrendelingssysteem met de vingertop en de mogelijkheid om NFC-kaarten te gebruiken – ontbreken. Ondersteuning voor Apple HomeKit en Amazon Sidewalk zijn nu beide inbegrepen, maar Google Home-ondersteuning niet. Al deze functies werkten perfect in mijn tests, inclusief geofencing.

De aanraakgevoelige functies van de Touch Edition zijn krachtig – grenzend aan het veranderen van het spel – maar het is gemakkelijk in te zien dat ze voor veel gebruikers misschien niet veel toevoegen aan de ervaring. De kans is groot dat je je telefoon al in de hand hebt als je je voordeur nadert, en op dat moment is het een kwestie van een paar tikken om hem te ontgrendelen. Als geofencing is ingeschakeld, hoeft u helemaal niets te doen om de deur te openen – u hoeft niet eens het slot aan te raken. De NFC-tagoptie met de Touch Edition voorkomt dat je sleutels moet uitdelen – en mogelijk het slot op de weg opnieuw moet afsluiten – maar het is moeilijk om een ​​extra $ 80 voor de functie te vragen. Dat gezegd hebbende, als je kleine kinderen hebt of iemand in huis die geen smartphone heeft, is het zeker de upgrade waard.

Voor gebruikers die alle toeters en bellen willen, heeft de Level Lock – Touch Edition geen gelijke. Als je de aanraakfuncties niet nodig hebt of waardeert, koop dan de Level Lock en houd $ 80 in je zak.