Level Bolt review: een onzichtbaar retrofit slim slot

level lock side view

Gemakkelijk de nieuwe kampioen op het gebied van onopvallendheid van slimme sloten Snelle installatie en app-configuratie Bijna vlekkeloze werking bij dagelijks gebruik

Specifieke hardware moet worden aangeschaft op basis van de lengte van de doornmaat van uw deur Geofencing werkte niet Activiteitenregistratie is minimaal

Het “onzichtbare” slot van Level maakt zijn belofte waar en geeft elke nachtslot slimme functies zonder verandering aan uw externe hardware.

De slimme sloten die aan de Level Bolt zijn voorafgegaan zijn lelijk. Allemaal. Zelfs degenen die heel hard hun best doen om lelijk te zijn. Ik bedoel, het slimme slot van augustus is ontwikkeld in samenwerking met het luxe ontwerpbedrijf van Yves Behar, en het ziet eruit als iets dat van een Cylon-cruiser is gevallen. En dat is zo ongeveer het beste dat de industrie tot nu toe heeft kunnen doen. ()

Zich goed bewust van deze realiteit, gaf Level Home zich over. Als slimme sloten altijd afschuwelijk zullen zijn, waarom zou u dan niet gewoon het deel dat u kunt verwijderen? En, nou ja, ze zijn erin geslaagd om het te doen. Door echt volledig onzichtbaar te worden, staat de Level Bolt op het punt de smart lock-industrie zoals we die kennen te veranderen.

Hoe doet de Level Bolt deze truc? Door de hardware volledig in het gat te klemmen dat is uitgesneden voor uw bestaande hardware. De Level Bolt vervangt de binnenste nachtschoot, maar u behoudt de buiten- en binnenbeslagen die u al heeft, zodat uw deur er na afloop hetzelfde uitziet als toen u begon: geen monsterlijke toetsenborden, geen gigantische chromen handgrepen.

niveau levensstijl afbeelding1

Level Home is opgericht door voornamelijk ex-Apple-medewerkers, en de hardware van Level Bolt voelt zeker aan als iets dat Steve Jobs zou hebben gemaakt – hoewel ik me niet kan voorstellen dat hij zijn zinnen zou hebben gezet op zoiets als een deurknop. Unboxing onthult slechts twee hoofdonderdelen, een nachtslot en een cirkelvormige motoreenheid. Deze zijn gescheiden, simpelweg omdat er geen andere manier zou zijn om ze anders te installeren. Na het demonteren van je oude nachtschoot glijden deze twee stukken gemakkelijk in de deur. Een enkele schroef bindt ze samen voordat u uw oude nachtschoot beslag aan weerszijden weer bevestigt.

Net als bij de meeste andere hardware voor retrofit-sloten, kies je uit drie meegeleverde adapters, afhankelijk van de vorm van je staartstuk, zodat de motor zal draaien. Terwijl je alles weer aan elkaar schroeft, gaan de originele bouten van je nachtschoot door twee kanalen in de motorconstructie, waardoor alles mooi en strak blijft. Met een beetje vallen en opstaan ​​is het een snelle en pijnloze procedure, en als je klaar bent, ziet alles er net zo uit als voordat je begon. De enige hint dat er iets is veranderd, is te vinden op het uiteinde van de bout, waar het Level Home-logo zichtbaar is.

De mobiele app van Level Home is vrij eenvoudig en gebruikt Bluetooth en, indien beschikbaar, HomeKit om de installatie te voltooien. Ik gebruikte HomeKit en het slot was snel geregistreerd in de app en de iOS Home-app. Het ontwerp van de app is minimalistisch. Tik en houd vast op het actiepaneel om het slot te openen of te sluiten. Kleurcodering hier vertelt u de status van het slot: als de achtergrond wit is, is het slot open. Als het zwart is, is het gesloten. Een activiteitenlogboek vertelt je wie er kwam en ging en hoe ze het slot hebben geopend of gesloten, maar het is beperkt tot slechts 10 gebeurtenissen. (Level Home verhoogt dit naar 30 evenementen in een komende softwarerevisie, maar het lijkt nog steeds erg kort.)

niveauvergrendeling primair

Ik had minimale problemen tijdens de installatie, hoewel het slot aanvankelijk af en toe als “Vastgelopen” werd weergegeven. Zodra ik het kalibratiesysteem ontdekte in de app-instellingen, loste dit zichzelf snel op. Ik hoop dat toekomstige versies van de app gebruikers automatisch zullen vragen om de kalibratie uit te voeren voordat ze te ver komen. De enige andere hapering die ik had, was in iOS. Hoewel ik mijn slot een naam had gegeven in de Level-app, werd dit niet gekopieerd naar de Home-app en moest ik de naam van het slot handmatig wijzigen van ‘Default Room lock_mechanism’ in iets meer beschrijvends. Nadat ik dat had gedaan, kon ik Siri gebruiken om het slot via spraak te openen en te sluiten. Ten slotte zou geofencing moeten werken via iOS Home, maar na dagen testen kon ik het slot nog steeds niet automatisch openen bij mijn aankomst; dit is echter echt een probleem met iOS in plaats van met Level.

Anders is de Level Home-app behoorlijk gestroomlijnd en afgezien van een automatische vergrendelingsoptie (je kunt ervoor kiezen om automatisch opnieuw te vergrendelen na 30 seconden, 1 minuut of 3 minuten), is er niet veel anders aan de hand. Nieuwe gebruikers kunnen worden uitgenodigd om het slot 24/7 of met een beperkte tijd te openen, maar aangezien er geen manier is om de deur te openen met een pincode, moeten ze de app installeren om uw uitnodiging te accepteren.

level lock batterij

Misschien wel het meest ingenieuze onderdeel van de Level Bolt is de batterij. Als het mechanisme volledig intern is, hoe vervang je het dan? Het ongelooflijk slimme ontwerp verbergt de batterij in de bout. Je draait gewoon het uiteinde van de nachtschoot los om hem te vervangen: een enkele CR2-cel van 3 volt die volgens het bedrijf ongeveer een jaar meegaat.

De enige echte zorg met het slot, afgezien van de kleine opmerkingen hierboven, is dat het specifiek moet worden gekocht om overeen te komen met de lengte van uw doornmaat. Een standaard nachtschoot kan eenvoudig worden aangepast op basis van de lengte van de doornmaat van uw deur (ofwel 2-3/8 inch of 2-3/4 inch), maar Level Bolt kan dat niet. U moet vooraf de versie van het product kopen (ze hebben dezelfde prijs) die overeenkomt met uw doornmaatlengte. De CEO van Level Home legde uit dat er aan een verstelbare versie wordt gewerkt, hoewel ik me kan voorstellen dat dit meer dan een beetje engineering vergt.

Voor $ 229 zit de Level Bolt alleen aan de bovenkant van de prijsklasse voor retrofit-sloten. De topopties van augustus, Kwikset Kevo en vrijdag zijn allemaal rond de $ 200. Geloof me, de extra uitgave is het waard. Eerlijk gezegd is dit het eerste slimme slot dat ik zou overwegen om fulltime in mijn eigen huis te installeren.