Kasa Spot Draadloos camerasysteem review: probleemloze beveiliging

61u7zbm0b4l. ac sl1500  copy

Bewegings- en geluidsdetectieUitstekende beeldkwaliteitEenvoudige installatie

Cloudabonnement vereist voor langdurige video-opslag Kan geen extra camera’s kopen

Het Kasa Spot Wire Free-camerasysteem is een geweldig basisbeveiligingspakket voor de meeste huiseigenaren.

TP-Link staat beter bekend om zijn thuisnetwerkapparatuur dan om de smart-home-producten die het op de markt brengt onder het merk Kasa Smart, en het bouwt pas de laatste paar jaar beveiligingscamera’s voor thuis. Maar het bedrijf heeft een greep op wat consumenten willen: probleemloze installatie, gebruiksvriendelijke functies en grote waarde. Al deze deugden worden belichaamd in het Kasa Spot Draadloos Camerasysteem voor binnen en buiten.

Het systeem wordt geleverd met een paar camera’s en een hub, plus kabels, bevestigingen en bevestigingsmateriaal. De camera’s hebben een IP65-classificatie, wat betekent dat ze stofdicht zijn en beschermd zijn tegen water dat in elke richting uit een mondstuk wordt gespoten. De camera’s hebben een bedrijfstemperatuurbereik van -4 graden Fahrenheit tot 113 graden F.

De camera’s hebben een functioneel kubusontwerp – bij gebruik binnenshuis kun je ze eenvoudig op een tafel of plank plaatsen. Buiten wil je ze vast aan een buitenmuur bevestigen met hun beugels, maar dat is ongeveer alle installatie die ze nodig hebben. De camera’s worden gevoed door oplaadbare batterijen, zodat u ze vrijwel overal kunt plaatsen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over toegang tot een stopcontact.

71r59ee7fzl.  ac sl1500 kopie

Je krijgt de typische reeks functies, waaronder 1080p video-opname, geluids- en bewegingsmeldingen en een nachtzichtbereik van ongeveer 25 voet. Tweerichtingsaudio is beschikbaar, zodat u kunt communiceren met verwachte en onverwachte bezoekers.

De hub van het systeem fungeert als een brug tussen de camera’s en uw draadloze netwerk en moet aangesloten blijven op de wisselstroom via een ethernetpoort op uw router. Nadat u de Kasa Smart-app hebt geïnstalleerd, voegt u de hub toe door een korte reeks aanwijzingen te volgen. Nadat de hub is ingesteld, voegt u elke camera om de beurt toe en verbindt u deze draadloos met de hub volgens een soortgelijk proces. Ik kreeg de systeemconfiguratie in slechts een paar minuten zonder enige problemen.

Om een ​​solide verbinding te garanderen, moet je je camera naar de gewenste montageplek brengen en een tijdje naar de livestream kijken, op zoek naar latentie of andere tekenen van een zwakke verbinding. Zonder die rode vlaggen, kunt u de houder installeren met behulp van de meegeleverde schroeven en in-app-instructies en vervolgens de camera op de houder bevestigen. Het schroefvergrendelingsmechanisme van de houder is niet diefstalbestendig, maar een dief zal de camera niet zonder veel moeite kunnen verwijderen.

kasa slimme app

Ik heb een van de camera’s geïnstalleerd om mijn oprit in de gaten te houden, en het gezichtsveld van 130 graden was meer dan voldoende om alles in beeld te brengen, samen met een groot deel van de omgeving. Het beeld was kristalhelder met minimale randvervorming. Ik kon gemakkelijk kentekenplaten en de gezichten van chauffeurs onderscheiden terwijl ze ons terrein in- en uitreden.

Terwijl je de live feed in de app bekijkt, heb je de mogelijkheid om de stream op te nemen, met bezoekers of indringers te praten of het niet-vreselijk-intimiderende alarm van de camera te activeren. Als die laatste functie een belangrijke overweging is, zou ik je zelfs niet aanraden om deze camera te kopen. De intermitterende pieptonen die het produceert, klinken meer als een wekker dan als een waarschuwingssirene, en als het alarm eenmaal is afgegaan, is er geen manier om het uit te schakelen – je hoeft alleen maar te wachten tot het klaar is.

De app geeft door gebeurtenissen geactiveerde videoclips weer onder de videostream. Met de standaardinstellingen nam de camera elke auto op die mijn straat passeerde – en waarschuwde me. Gelukkig heb ik die valse alarmen kunnen verminderen door activiteitszones in te stellen. Met behulp van een begrenzingsdoos beperkte ik het detectiegebied tot alleen de ingang van de oprit, zodat de camera me alleen zou waarschuwen voor auto’s die het terrein binnenkomen en voorbijrijdende auto’s negeerde. Ik heb ook de gevoeligheid voor bewegingsdetectie een tikje verminderd en de camera ingesteld om alleen beweging op te nemen die langer dan drie seconden aanhoudt.

De Kasa Smart-app biedt extra manieren om waarschuwingen aan te passen, zoals het plannen van vensters wanneer u ze wilt ontvangen, of het beperken van meldingen tot niet meer dan één per vijf minuten. Het biedt ook privacy-opties voor het deactiveren van video- en audio-opnames en de mogelijkheid om te plannen wanneer de camera wordt in- en uitgeschakeld.

TP-Link biedt gratis toegang tot zijn Kasa Care cloud-abonnementsservice bij aankoop van de camera. Je krijgt toegang tot 12 uur videogeschiedenis, plus de mogelijkheid om videoclips te delen en te downloaden. De service voegt ook momentopnamen toe aan uw activiteitsmeldingen. Er zijn een paar betaalde abonnementen die de videogeschiedenis verlengen tot 30 dagen voor respectievelijk één of maximaal 10 camera’s: het Plus-abonnement kost $ 3 per maand of $ 30 per jaar, en het Premium-abonnement kost $ 10 per maand of $ 100 per jaar.

Kasa Spot is niet de meest geavanceerde beveiligingscamera die we hebben gezien, maar voor de meeste huiseigenaren biedt het meer dan genoeg beveiligingsfuncties om meer gemoedsrust te brengen. En de interoperabiliteit met de lijn van Kasa Smart-schakelaars, stopcontacten, stekkers en gloeilampen van het bedrijf is een pluspunt. Degenen die geïnteresseerd zijn in een duik in het slimme huis, zouden beter worden bediend door een robuuster ecosysteem rond een hub. Maar als je gewoon wilt ploeteren, werken de smart-home-producten van TP-Link via wifi en hebben ze er geen nodig (behalve je router). En als u alleen maar een beveiligingscamera wilt, verdient deze kit uw aandacht.