GE Lighting Cync Indoor Smart Camera review: privacy prioriteit

De GE Cync Indoor Smart Camera biedt eenvoudige thuisbewaking voor een betaalbare prijs.

GE Lighting Cync slimme binnencamera: $ 69,99

Beste prijzen vandaag – GE Lighting Cync slimme binnencamera

$ 31,03

Beste koop

$ 69,99

GE vertrok vorig jaar van slimme verlichting met een nieuw smart-home-merk, Cync, en de aankondiging van een reeks nieuwe hardware. Een van de nieuwe producten is de Cync Indoor Smart Camera, een no-nonsense beveiligingscamera voor thuis waarmee je eenvoudig je huis kunt bewaken, of je nu een beginner bent of een doorgewinterde smart-home-gebruiker.

De camera is ingesloten in een ovale behuizing die is bevestigd aan een voetstuk-stijl. Hij kan vrij op een tafel of plank staan ​​of met de meegeleverde hardware aan een muur worden bevestigd. Bij beide installaties kunt u de camera op de basis in meerdere richtingen manipuleren om de gewenste kijkhoek te bereiken. Het meest opvallende cosmetische kenmerk is het gezicht van de camera, dat ook dienst doet als privacysluiter die u handmatig kunt schuiven om de lens en de ingebouwde microfoon te bedekken wanneer u wilt stoppen met het opnemen van video zonder de camera uit te zetten.

De camera legt 1080p live video vast en neemt gebeurtenisclips op wanneer hij beweging of geluid detecteert. Infrarood-LED’s zorgen voor zwart-wit nachtzicht dat automatisch wordt geactiveerd bij weinig licht, en de microfoon en luidspreker maken tweerichtingsgesprekken mogelijk.

GE Cync Binnencamera

GE Cync

U kunt opgenomen video automatisch in de cloud opslaan met een CAM Cync-abonnement, dat twee weken aan videoclips voor één camera opslaat. Het abonnement kost $ 3 per maand of $ 30 per jaar, en je krijgt een free 30 dagen op proef bij aankoop van de camera. Als alternatief kunt u video lokaal opnemen op een microSD-kaart (niet meegeleverd), hoewel de camera alleen kaarten ondersteunt met een ongewoon lage maximale capaciteit van 32 GB.

De bijbehorende Cync-app begeleidt u bij het instellen van de camera. Dit omvat het verbinden van de camera met uw draadloze netwerk, het vinden van andere aangesloten Cync-apparaten en het instellen van spraakbesturing via Amazon Alexa of Google Assistant. Nadat de eerste installatie was voltooid, moest er een firmware-update worden geïnstalleerd. Van begin tot eind duurde het proces ongeveer vijf minuten.

De camera levert haarscherpe video overdag met nauwkeurige kleuren en nachtzicht zorgt voor gelijkmatige verlichting en sterk contrast. Geluids- en bewegingswaarschuwingen, inclusief persoonsdetectie, waren nauwkeurig en werden onmiddellijk geleverd. Ik kon zonder problemen live video naar een Amazon Echo Show streamen.

De Cync-app, die is ontworpen voor gebruik met alle Cync smart home-apparaten, is gemakkelijk te navigeren en maakt volledige camerabediening op afstand mogelijk. Door de camera in de apparatenlijst van de app te selecteren, wordt de live feed geopend. Onder dit paneel bevinden zich bedieningselementen voor tweerichtingsgesprekken, het handmatig opnemen van video en het maken van schermafbeeldingen van de livevideo. Door detectie geactiveerde videoclips worden weergegeven in een horizontale scroll langs de onderkant, die u kunt filteren op gebeurtenistype (geluid, beweging of mensen). Er is ook een knop om de privacymodus op afstand in te schakelen, die de camera en microfoon eenvoudig deactiveert wanneer u niet dichtbij genoeg bent om de privacysluiter van de camera te gebruiken.

Cync-app

Michael Ansaldo/IDG

In het instellingenmenu van de app, dat toegankelijk is via het live-feedscherm, kun je de naam van de camera en de kamertoewijzing bewerken, de resolutie wijzigen en microSD-kaartopname inschakelen. U kunt ook de detectiegevoeligheid aanpassen, detectiezones maken en tijdblokken plannen wanneer u detectie wilt uitschakelen.

Aangezien dit GE’s eerste beveiligingscamera voor thuis is, is het een behoorlijk gepolijst apparaat. Eerste-iteratiecamera’s worden soms ontsierd door een trage reactietijd, time-outs en andere haperingen in de verbinding, maar de Cync Indoor Smart Camera werkte naadloos tijdens mijn testperiode. De Cync-app was net zo betrouwbaar en zou een fluitje van een cent moeten zijn, zelfs als je nog nooit eerder een slimme beveiligingscamera voor thuis hebt gehad. Het meest voor de hand liggende gebied voor verbetering is ondersteuning door derden. Er zijn geen IFTTT-integraties en het ondersteunt het HomeKit-ecosysteem van Apple niet, waardoor het is afgesloten van tal van andere smarthome-apparaten. Dat kan veranderen met toekomstige updates, maar als je niet kunt wachten, bieden andere voordelig geprijsde camera’s meer integratie van derden, waaronder de Wyze Cam v3 en de Eufy Security Indoor Cam.