EZVIZ C6W indoor beveiligingscamera review: pannen/kantelen met een bescheiden budget

ezviz c6w main

Biedt bijna de hele kamer dekking Nauwkeurige intelligente bewegingsdetectie Goedkoop

Onregelmatige app-prestaties Vereist continu wisselstroom (geen batterij-optie)

De EZVIZ C6W is een betaalbare, solide presterende pan-en-tilt indoor home security camera, maar de verbindingsproblemen van de app moeten worden aangepakt.

Pan-en-tilt is een populaire functie voor thuisbeveiligingscamera’s, omdat het de gebruiker in staat stelt een uitgebreider beeld te krijgen van het gebied dat ze bewaken. In veel gevallen kunnen pan-en-tilt camera’s zelfs een indringer vergrendelen en volgen om een ​​volledig videoverslag van hun misdaad vast te leggen. Maar deze geavanceerde functies dragen bij aan de kosten van de camera, waardoor een hogere drempel voor toegang tot doe-het-zelf-huisbeveiliging ontstaat dan camera’s met een vaste hoek. EZVIZ brengt pan/tilt echter binnen het bereik van zelfs bescheiden budgetten met zijn C6W-beveiligingscamera.

De C6W heeft een bolvorm die lijkt op de C8C-buitencamera van EZVIZ, behalve dat de camera zich in de bovenste helft van de behuizing bevindt in plaats van in de onderkant. Dit bovenste gedeelte draait 360 graden om een ​​panoramisch beeld te bieden, ongeacht waar de camera is geplaatst, en de cameralens zelf kantelt 75 graden op en neer. Als de camera op een centrale locatie is geplaatst, kan hij bijna de hele kamer bestrijken.

Maar waar je de camera plaatst, wordt grotendeels bepaald door de toegang tot een stopcontact, omdat de C6W geen batterij gebruikt en dus continu op netstroom moet worden aangesloten. Normaal gesproken is dat niet iets waar ik een camera de schuld van zou geven, maar hier doet die vereiste het voordeel van 360 graden rotatie teniet, omdat een groot deel van dat panoramische beeld de muur achter de camera is waar deze is aangesloten. Er is een ethernetpoort op de achterkant van de camerabasis voor het geval u de camera op uw router wilt aansluiten in plaats van Wi-Fi te gebruiken, maar dit zal uw plaatsingsopties waarschijnlijk nog meer beperken.

ezviz c6w pantilt

Je hebt een aantal opties voor het opslaan van vastgelegde video. De camera ondersteunt maximaal een microSD-kaart van 256 GB, die u zelf moet aanleveren. Je kunt ook video opslaan in de CloudPlay-service van EZVIZ, die zeven dagen opslagruimte biedt voor $ 9 per maand/ $ 90 per jaar of 30 dagen opslag voor $ 16 per maand/ $ 160 per jaar. Beide abonnementen ondersteunen maximaal vier camera’s en de camera wordt geleverd met een proefperiode van 7 dagen.

Het instellen van de camera gaat via de EZVIZ app. Nadat u de camera hebt geselecteerd, neemt de app het proces over en wordt u door een aantal stappen gevraagd om verbinding te maken met uw netwerk. Dit ging naadloos en de camera was binnen enkele minuten operationeel. Tijdens mijn testweek kreeg ik echter af en toe “netwerk is onstabiel”-fouten wanneer ik probeerde de live feed te openen, opgenomen clips af te spelen of de camera-instellingen te wijzigen. We zijn met name dezelfde problemen tegengekomen met de EZVIZ C8C.

ezviz c6w-app

Dat gezegd hebbende, toen de app werkte, bood deze een eenvoudige bediening van de camera. Onder de livefeedviewer bevinden zich zeven knoppen: videogeschiedenis, momentopname, opnemen, definitie, pannen/kantelen, spreken en privacymodus. Hun functies spreken voor zich, maar voor alle duidelijkheid: ze stellen je in staat om opgenomen clips te bekijken, handmatig screenshots en video vast te leggen, de cameraresolutie te wijzigen, de camera te draaien, de microfoon van de camera te gebruiken om met iemand in de kamer te praten en de live uit te schakelen. invoeren zonder de camera uit te schakelen.

Pan/tilt maakt de selectiekaderfunctie van de camera eenvoudig te bedienen. Je gebruikt gewoon een virtuele joystick om de camera te richten waar je hem wilt hebben. De camera beweegt soepel en nauwkeurig en zonder waarneembaar motorgeluid, wat belangrijk is voor het vastleggen van heldere audio samen met uw video. Je kunt ook automatisch volgen activeren, dat de beweging van een persoon volgt en een 4X digitale zoom gebruiken om ze in beeld te houden.

De camera heeft zes niveaus van bewegingsgevoeligheid, standaard ingesteld op de mediaan die volgens mij precies goed is voor het oppikken van menselijke bewegingen. U kunt bewegingsdetectie configureren om alleen mensen of elk type beweging te bewaken; Ik koos voor het eerste, zodat het de huisdieren van het gezin zou negeren en het was altijd nauwkeurig. U kunt zorgen voor nog relevantere waarschuwingen door bewegingsdetectiegebieden in te maskeren, zodat de camera u alleen waarschuwt voor activiteit in bepaalde delen van de kamer, zoals in- en uitgangen. Bewegingswaarschuwingen worden de klok rond of volgens een schema naar uw apparaat gepusht en u kunt ervoor kiezen om ze vergezeld te laten gaan van een zachte of “intensieve” waarschuwingstoon van de camera als u er zeker van wilt zijn dat u ze niet mist.

De camera heeft een topresolutie van 2K en levert niet verrassend haarscherpe video met levendige kleuren. Als u bandbreedte wilt besparen, kunt u van 2K naar 1080p schakelen zonder al te veel afbreuk te doen aan de videokwaliteit. Bij weinig licht schakelt de camera zijn infrarood LED’s in om video op te nemen in zwart-wit nachtzicht. Helderheid en contrast waren ook uitstekend in deze modus.

Er is een schat aan aanpassingsopties diep in het menu van de EZVIZ-app. Sommige hiervan, zoals de optie om de achtergrondverlichting aan te passen, staan ​​niet centraal bij het gebruik van de camera, maar kunnen u helpen de ervaring aan uw smaak aan te passen. Andere, zoals de optie om audio op te nemen met je video of nachtzicht in te schakelen, zijn van cruciaal belang voor het vastleggen van nuttige en bruikbare beveiligingsbeelden en rechtvaardigen meer front-en-center plaatsing in de app.

Toch is de C6W een solide pan-en-tilt-camera voor minder dan $ 100. Het is een goede optie als u op zoek bent naar een eenvoudige manier om uw huis, kinderen, ouders of huisdieren in de gaten te houden wanneer u weg bent, zolang u maar wilt dat EZVIZ zijn app-problemen in toekomstige updates oplost.