EZVIZ C1C indoor beveiligingscamera review: een fantastische waarde

ezviz c1c in situ

Zeer effectief nachtzichtIntuïtieve bediening binnen de appExtreem goedkoop

Kleine problemen met de draadloze stabiliteit Niet het goedkoopste abonnement (de waardepropositie verbetert met meerdere camera’s)

Nog een ultrabetaalbare beveiligingscamera, hoewel hij alleen geschikt is voor gebruik binnenshuis.

Beveiligingscamera’s hoeven niet duur te zijn om perfect in staat te zijn. Met zijn C1C-binnencamera blijkt EZVIZ een solide, flexibele en zeer betaalbare camera die is ontworpen voor gebruik binnenshuis.

Het druppelvormige ontwerp is bekend, met een kleine, afgeronde camera-eenheid en een eenvoudige sokkelachtige basis. Een tweerichtingsscharnier zorgt ervoor dat het vrij in elke richting kan worden gericht, maar je moet voorzichtig zijn met de lange USB-kabel die het systeem van stroom voorziet. (Er wordt geen batterij meegeleverd.) Montagemateriaal (met dank aan een magnetische basis) zorgt voor een meer permanente plaatsing indien gewenst.

ezviz-app 2

De camera neemt 1080p-video op met 20 frames per seconde bij maximale resolutie. Een (diagonale) lens van 130 graden legt een groothoekbeeld vast en traditioneel IR-nachtzicht heeft een bereik van aanzienlijk 40 voet. Ik was ook onder de indruk van de videokwaliteit, zowel overdag als ‘s nachts. Tweerichtingsaudio is ook ingebouwd, hoewel met een camera die alleen binnenshuis is, deze functie meestal beperkt in waarde is.

De installatie is redelijk eenvoudig met de EZVIZ-app, waarmee u een QR-code scant die op de basis van de camera is afgedrukt om het proces van het overbruggen van het apparaat naar uw wifi-thuisnetwerk te starten (alleen 2,4 GHz-netwerken worden ondersteund). Ik ondervond geen installatieproblemen – en ook geen grote problemen met bewerkingen tijdens regelmatig gebruik in de loop van een testweek. Bewegingsdetectie was nauwkeurig en snel op te pikken bij zowel mensen als huisdieren, zowel overdag als ‘s nachts.

Opgenomen clips, tot een minuut lang, zijn gemakkelijk door te bladeren. Deze clips worden weergegeven als miniaturen, gesegmenteerd per uur voor elke opnamedag. Ook kun je met een vooruitspoelfunctie alle clips van de dag in één supercut bekijken, afgespeeld met ongeveer drievoudige snelheid. Ik heb enkele kleine bufferproblemen ondervonden met clips of live video die soms traag laadt, maar het is een handige, intuïtieve en effectieve manier om videofragmenten te vinden.

ezviz c1c beveiligingscamera in profiel

De EZVIZ C1C kan rechtstreeks opnemen op een microSD-kaart (niet meegeleverd) of clips opslaan in de EZVIZ CloudPlay-service. De opties die beschikbaar zijn voor CloudPlay zijn uitgebreid. Met één camera kunt u $ 4/maand of $ 40/jaar betalen voor drie dagen back-up, $ 6/maand of $ 60/jaar voor zeven dagen back-up, of $ 11/maand of $ 110/jaar voor 30 dagen back-up. Met maximaal vier camera’s zijn de kosten $ 9/maand of $ 90/jaar voor zeven dagen back-up, of $ 16/maand of $ 160/jaar voor 30 dagen back-up. Bij aankoop is een proefperiode van zeven dagen inbegrepen.

Die prijzen zijn niet de goedkoopste op de markt, maar ze zijn niet schandalig, vooral als je een opstelling met meerdere camera’s hebt (en waarom zou je dat niet doen, gezien de kosten van de hardware). Alexa en Google Assistant slimme schermen worden ook ondersteund als je live videobeelden naar een ander apparaat wilt streamen.

De C1C is een camera die stevig genoeg is, hoewel hij nooit overweldigend oogverblindend of verrassend is, maar de grootste en beste eigenschap is het prijskaartje. Met slechts $ 25 per stuk is de C1C bijna concurrerend met de Wyze Cam v3, hoewel hij niet gemakkelijk buitenshuis kan worden gebruikt en een paar kleine functies mist, zoals een sirene en nachtzicht in kleur. Aan de andere kant heeft EZVIZ een sterker IR-nachtzicht en heeft het minder tijdsbeperkingen bij het opnemen als u niet voor het abonnement betaalt. Voor deze prijzen kun je eerlijk gezegd met geen van beide opties fout gaan.