Eufy Security 4G Starlight Camera review: bewaking zonder wifi-lijn

Eufy Security 4G Starlight Camera with optional solar panel

Werkt op 4G LTE-netwerken, dus het is niet afhankelijk van Wi-Fi2K-videoresolutie 8 GB video-opslag aan boord Optioneel zonnepaneel houdt de batterij vol

Je moet een mobiel data-abonnement kopen Kan geen verbinding maken met snellere 5G-netwerken Opslag kan niet worden uitgebreid met bijvoorbeeld een microSD-kaart

Perfect voor afgelegen locaties, de Eufy Security 4G Starlight Camera kan worden opgesteld en achtergelaten om de wereld te observeren met vrijwel geen onderhoud of opladen.

Eufy Security 4G Starlight-camera: zoals beoordeeld: $ 269, inclusief zonnepaneel; ook verkrijgbaar zonder zonnepaneel voor $249

Beste prijzen vandaag – Eufy Security 4G Starlight-camera

Anker’s nieuwste thuisgadget is een heerlijk doordachte beveiligingscamera die tegenwoordig net zo zelfvoorzienend is. Naast het gebruik van een 4G mobiel datanetwerk in plaats van Wi-Fi voor een grotere betrouwbaarheid, heeft de Eufy Security 4G Starlight Camera een optioneel zonnepaneel, zodat je vaarwel kunt zeggen tegen het opladen van de batterij. De camera werkt op het netwerk van AT&T in de VS; inwoners van het VK en Duitsland kunnen kiezen uit verschillende netwerken, waaronder Vodafone en Deutsche Telecom.

Beschermd door IP67 weersbestendigheid, is het bestand tegen extreme temperaturen, regen, sneeuw en stof, en kan het vrijwel overal worden opgesteld. Met afmetingen van 4,6 x 2,6 x 7,6 inch (HxBxD) is de 4G Starlight-camera vergelijkbaar met andere buitencamera’s, maar hij is ongeveer een kwart kleiner dan de Arlo Go 2-camera. In tegenstelling tot het Lorex Smart Home Security Center heeft de Eufy Security 4G Starlight Camera echter geen console voor het consolideren van de video van een of meerdere camera’s; alles stroomt door de Eufy Security-app.

De Eufy 4G Starlight Camera kan niet alleen video opnemen bij daglicht en het donker van de nacht, maar maakt ook gebruik van kunstmatige intelligentie om onderscheid te maken tussen algemene beweging en mensen. Het belooft valse alarmen te verminderen, zoals van rondzwervende kleine dieren of wind die door de bomen ruist. Als de camera ooit wordt gestolen, kan deze worden gevolgd met behulp van de ingebouwde GPS-ontvanger – in ieder geval totdat de batterij leeg is.

Eufy Beveiliging 4G Starlight-camera

Eufy Beveiliging

In de Eufy Security 4G Starlight-camera

Onder zijn witte en grijze huid heeft de Eufy Security 4G Starlight Camera een geavanceerde camera die video kan vastleggen met een resolutie van 2592 x 1944 pixels terwijl hij een gezichtsveld van 120 graden inneemt. Dat is aanzienlijk beter dan de resolutie van 1920 x 1080 van de Arlo Go 2, maar de op één na beste in vergelijking met de specificaties van 2688 x 1520 van de Amcrest 4MP UltraHD WiFi-camera. En in tegenstelling tot die camera kan dit Eufy-model niet pannen of kantelen om op een bepaalde plaats in te toetsen.

Terwijl de meeste beveiligingscamera’s hun gegevens via een Wi-Fi-verbinding verplaatsen, gebruikt de Eufy 4G Starlight Camera een andere route. Het heeft een simkaartsleuf voor verbinding met een 3G/4G LTE mobiel datanetwerk. In de VS is het momenteel beperkt tot werken met een AT&T-simkaart met alleen data. Het bedrijf is van plan binnenkort compatibiliteit met Verizon toe te voegen. De camera kan niet online komen met het nieuwere en snellere 5G-netwerk.

De kit wordt geleverd met een USB-C-kabel (maar helaas geen AC-adapter) voor het opladen van de 13 amp-uur batterij van de 4G Starlight Camera; Eufy zegt dat het bij normaal gebruik ongeveer drie maanden meegaat. Koop het optionele zonnepaneel van de camera, zoals hier besproken, en u kunt de batterij voortdurend bijvullen, mits voldoende blootstelling aan zonlicht. Het 7,3 x 4,5 x 1,0-inch paneel kan tot 2,5 watt vermogen genereren, en Eufy-ingenieurs vertelden me dat het drie dagen batterijduur kan toevoegen voor elke zonnige dag dat het zonlicht absorbeert.

Met een microfoon en luidspreker in de camera kan de 4G Starlight Camera worden gebruikt als een tweerichtingsintercom met de app. Als je wilt, kan de audio worden uitgeschakeld. De video is veilig en vereist tweefactorauthenticatie voor toegang en 8 GB eMMC lokale opslag. De camera zou nog beter zijn als hij een microSD-kaart had, zodat je die opslag zou kunnen uitbreiden.

Voor $ 249 voor de camera alleen of $ 269 met het zonnepaneel, staat de Eufy Security 4g Starlight Camera op één lijn met de $ 249 Arlo Go, maar Arlo verwacht een volledige $ 59 te halen voor zijn add-on zonnepaneel.

Eufy 4G Starlight-camera

James Barber/Gieterij

De Eufy Security 4G Starlight-camera instellen

Omdat het 4G-gegevensnetwerken gebruikt, begon het online krijgen van de Eufy 4G Starlight Camera met het plaatsen van mijn AT&T-gegevenssimkaart. Zorg ervoor dat de connectoren van de kaart naar boven zijn gericht, anders zal de kaart niet goed worden geplaatst. Vervolgens heb ik de Eufy Security-app geïnstalleerd en een account aangemaakt. Er zijn versies voor iPhones en iPads, maar ook voor Android-apparaten.

Vervolgens drukte ik op de Sync-knop van de camera om hem op te starten en tikte vervolgens op “Apparaat toevoegen” op mijn Samsung Galaxy Note 20-telefoon. Nadat ik het type camera had gekozen dat ik had, nam ik de QR-code van de camera met de app en begon verbinding te maken. Een minuut later was het online. Ten slotte moest ik kiezen tussen een optimale levensduur van de batterij (met de camera beperkte clips tot 20 seconden lang) of optimale bewaking (met clips van 1 minuut). De videolengte kan ook worden aangepast.

Mijn laatste taak was om de camera en het zonnepaneel onder mijn dak te monteren om de oprit in de gaten te houden. Gelukkig worden beide geleverd met scharnierende hardware om de camera naar beneden en het zonnepaneel naar boven te richten. Het ontwerp van het zonnepaneel heeft een doordachte kabelomwikkeling, hoewel het een beetje lastig is om de benodigde siliconenpakking te installeren om de weersbestendigheid te behouden. Met een firmware-update voor de camera duurde het 20 minuten om de camera aan te sluiten en nog eens 15 minuten om de uitrusting buiten te monteren.

Eufy Security 4G Starlight Camera met optioneel zonnepaneel

Eufy Beveiliging

De app werkt goed samen met de camera en toont de batterijstatus en netwerksignaalsterkte. Een paar seconden nadat hij op de afspeelknop had getikt, begon de camera zijn stream naar de app te sturen. Er is de keuze tussen de verticale weergave van de app als een klein venster of horizontaal over het hele scherm. Onderaan staan ​​iconen voor het handmatig starten van een opname, het maken van een screenshot, het gebruik van de camera als intercom met de app.

Een niveau onder het oppervlak laat de app-instellingen me alle gebeurtenissen zien, het nachtzicht van de camera aanpassen en het alarm aanpassen. Het kan worden ingesteld voor gebruik thuis of onderweg, het beheren van de locatie of het vastleggen van video volgens een schema. Het beste deel is de mogelijkheid om de bewegingsdetectie te verfijnen op een schaal van één tot zeven, deze in te stellen voor alleen mensen of alle bewegingen, en een activiteitenzone te creëren waarbuiten het apparaat beweging negeert.

De Eufy Security 4G Starlight-camera in de echte wereld

Met zijn brede zicht en 2K-resolutie kon de Eufy Security 4G Starlight Camera mijn huis in de gaten houden. De videostream is voorzien van een tijd- en datumstempel om gemakkelijk op het juiste moment te komen. De opgenomen clips zijn beschikbaar via het menu Gebeurtenissen en kunnen worden gedownload van de camera naar de telefoon, verwijderd of gedeeld via verschillende portals.

Ik reageerde snel en kon gedetailleerde video laten zien, ik kon inzoomen door dubbel op het scherm te tikken, hoewel de afbeeldingen snel korrelig werden. De 4G Starlight-camera werkt niet met de HomeBase-hub van Eufy en maakt ook geen verbinding met het HomeKit-ecosysteem van Apple. Het werkt wel met Amazon Alexa en Google Assistant.

Het vermogen van het zonnepaneel om de batterij opgeladen te houden was een enorm voordeel. De 4G Starlight-camera liep in de late lente en vroege zomer meer dan een maand zonder tussenkomst. De mogelijkheid om verbinding te maken met internet zonder afhankelijk te zijn van wifi, maakt het een juweeltje op het scherm. Naast het bekijken van de video, gebruikte ik op een avond op afstand de ingebouwde schijnwerper om een ​​wasbeer te zien die net zo geschrokken was als ik. Eufy is van plan om een ​​optionele camouflage-cover voor de camera toe te voegen om deze beter te laten opgaan in of om te worden gebruikt als een critter-cam. Gelukkig heb ik de sirene nooit hoeven gebruiken, maar hij is luid genoeg.

Hoewel hij prijzig was en een ander smartphone-account of een prepaid LTE-data-abonnement nodig had, kwam de Eufy Security 4G Starlight-camera van pas toen mijn stroom en breedband uitvielen tijdens een recente storm. Zelfvoorzienend en off-the-grid, kwam de Eufy Security 4G Starlight Camera tot zijn recht door online te blijven en me een geruststellende videostroom te sturen.