Bosma Ex Pro beveiligingscamera review: deze buitencamera is van grote waarde

bosma ex pro 1

Uitstekende 2K-videokwaliteit Kan mensen en pakketten detecteren en gezichten herkennen Inclusief nachtzicht in kleur

Geavanceerde AI-functies vereisen een abonnementVereist enige installatie

De Bosma Ex Pro zit boordevol geavanceerde functies en is van grote waarde voor iedereen die op zoek is naar een goedkope beveiligingsoplossing voor buiten.

Bosma staat bekend om het produceren van stijlvolle, goed gebouwde smart home-apparaten en de EX Pro outdoor beveiligingscamera onderstreept die reputatie. Deze winnaar van de IF Design Award 2021 is stevig gebouwd om de elementen te doorstaan ​​en biedt geavanceerde functies, waaronder persoons-, gezichts- en pakketdetectie; pan-en-tilt; automatisch volgen; en een antidiefstalalarm. Crowdfunded op Indiegogo, de camera heeft een indrukwekkende steun gehad en zal in september worden verzonden. Bosma stuurde ons dit monster als een afgewerkt en beoordeelbaar product, en dat is de enige manier waarop we door crowdfunding gefinancierde producten kunnen dekken.

De cilindervormige Ex Pro heeft een eenvoudige, strakke zwarte afwerking en het algehele ontwerp straalt een sfeer van ingetogen elegantie uit. Desalniettemin heeft de behuizing een weersbestendigheid van IP66, wat betekent dat hij stofdicht is en bestand is tegen waterstralen van een afstand. (Je kunt meer lezen over IP-codes op de vorige link. De camerabody is bevestigd aan een monteerbare basis, waarop hij 180 graden kan draaien en 45 graden kan kantelen.

De camera zelf heeft een gezichtsveld van 128 graden met een 4x digitale zoom en streamt video in een resolutie tot 2K. Bij weinig licht schakelt het automatisch over op nachtzicht in kleur, zodat u meer forensische details kunt vastleggen, denk aan kleding en autolakkleuren, dan bij het meer typische zwart-wit nachtzicht. Met een geïntegreerde microfoon en luidspreker kunnen gebruikers communiceren met bezorgers of indringers waarschuwen.

bosma ex pro 2

Het instellen van de camera vereist een beetje handigheid van de klusjesman. Download eerst de Bosma-app op je telefoon, maak een account aan en voeg de camera toe. De app vraagt ​​je via een paar snelle stappen om de Ex Pro te verbinden met je wifi-netwerk. Dit kostte me slechts een paar minuten om te voltooien. Zodra de camera is verbonden, geeft de app de huidige sterkte van het draadloze signaal weer; je wilt de camera naar de gewenste installatieplek brengen en deze tool gebruiken om ervoor te zorgen dat je daar een sterk genoeg signaal krijgt. Als je dat doet, ben je klaar om de camera te monteren.

Al het benodigde bevestigingsmateriaal zit in de doos, maar je moet wel je eigen boor, hamer en een schroevendraaier meebrengen. Bosma biedt een gedetailleerd instructieboekje met foto’s die elke stap illustreren, met verschillende opties voor het monteren van de camera en het leiden van de stroomkabel naar een stopcontact voor buiten of binnen. Ik kon de camera met uitzicht op mijn oprit in minder dan 30 minuten installeren.

2a6b6e91 e073 4bb7 9e60 8875f92b51bd

De Ex Pro presteerde goed tijdens mijn testperiode. Videostreaming verliep soepel en helder in zowel de dag- als de nachtmodus. Bewegings- en geluidsdetectie werkte betrouwbaar goed en meldingen waren tijdig en nauwkeurig. Auto-tracking, waarbij persoonsdetectie wordt gebruikt om menselijke bewegingen te herkennen en te volgen, werkte ook consistent.

De Bosma-app is goed ontworpen en maakt de bediening van de Ex Pro redelijk intuïtief. Vanuit het hoofdscherm kunt u de live feed van de camera selecteren, toegang krijgen tot een bibliotheek met opgenomen gebeurtenissen, kiezen uit andere Bosma smart-apparaten die u op uw netwerk heeft en verschillende inschakelmodi voor de camera instellen en activeren.

Het livestream-scherm bevat standaardbedieningen voor het handmatig opnemen van video en het maken van screenshots van de videofeed, het dempen van de luidspreker van de camera en het gebruik van de tweerichtingsgesprekfunctie. Met de richtingsknoppen onder deze bedieningselementen kunt u de camera pannen en kantelen.

De app bevat ook veel aanpassingsopties, die allemaal centraal in het instellingenmenu staan. Deze zijn gegroepeerd per type. Bij gebeurtenisdetectie kunt u geluids- en bewegingsdetectie inschakelen en aanpassen, en een sirene van 110 dB laten afgaan als iemand de stekker uit het stopcontact trekt of met de camera knoeit. Met opname-instellingen kunt u automatische opname van gedetecteerde gebeurtenissen in-, uitschakelen en plannen. AI-services zijn services die AI-herkenning en automatische tracking beheren.

De Ex Pro wordt geleverd met 12 uur gratis cloudopslag voor je videoclips. Je kunt dat upgraden naar 7 of 30 dagen cloudopslag via een Bosma Assist-abonnement voor respectievelijk $ 1,99 per maand/$ 19,99 per jaar, of $ 2,99 per maand/$ 29,99 per jaar. Om de AI-functies te activeren, heb je een Bosma Assist Pro-abonnement nodig, dat $ 5,99 per maand / $ 59,99 per jaar kost voor het 7-dagengeschiedenisplan, of $ 6,99 per maand / $ 69,99 per jaar voor het 30-dagen geschiedenisplan.

Bosma heeft de eerste batch Bosma Ex Pro pre-orders verzonden naar donateurs. Er waren nog een handvol camera’s beschikbaar voor de pre-orderprijs van $ 99 per stuk; nadat die zijn verdwenen, gaat de prijs omhoog naar $ 149. Zelfs met de extra abonnementskosten is dat een goede prijs voor zo’n geavanceerde beveiligingscamera voor buiten. Als u op zoek bent naar een gemakkelijke manier om het reilen en zeilen rond uw woning in de gaten te houden, dan is de Bosma Ex Pro een solide oplossing.