BodyGuardz 360-graden bewakingscamera review: je kunt hem meenemen

bodyguardz 360

Je kunt hem meenemen of van kamer naar kamer verplaatsen Kan video lokaal opslaan Zowel geluid als bewegingsdetectie

Abonnement vereist om geavanceerde functies te gebruiken Korte stroomkabel beperkt plaatsingsopties Wordt vaak verbroken bij het openen van een livestream

De BodyGuardz 360 is een capabele beveiligingscamera voor thuis, maar de fabrikant moet enkele problemen oplossen in toekomstige software-updates.

Bij de eerste indruk van de BodyGuardz 360 graden bewakingscamera denk je aan een thermoskan, een toepasselijke gedachte omdat hij is ontworpen om mee te sjouwen. Het hebben van zowel een batterij als een motor die een hele kamer kan pannen zonder blinde vlekken is een superieur idee om je huis met meerdere camera’s te bedraden, maar de uitvoering van BodyGuardz ontbreekt.

Deze camera maakt zijn belofte van lichtinstallatie en dekking in de hele kamer waar, maar tijdens het testen werd op verschillende punten duidelijk dat deze camera – de eerste van een bedrijf dat vooral bekend staat om het maken van telefoonhoesjes en schermbeschermers – een werk in uitvoering is.

Ik ondervond problemen bijna zodra ik het uit de doos haalde. De camera is ontworpen om gemakkelijk te worden geïnstalleerd en ingesteld, maar het proces was voor mij allesbehalve. De camera wordt aangeprezen als een “geïntegreerde” USB-oplaadkabel en voedingsadapter. Wat dat betekent, ontdekte ik, is dat deze alleen in de behuizing van de camera worden bewaard in plaats van in de doos. Schuif het grijze onderste deel van de behuizing eraf en je zult zien dat de kabel rond de onderkant van de bovenste helft is gewikkeld en dat een wisselstroomstekker in de onderkant is gestoken. Het verwijderen van de plug is een beproeving, tenzij je extreem slanke vingers hebt, en na een paar minuten vruchteloos proberen moest ik mijn toevlucht nemen tot het eruit wrikken met een botermes.

Zodra de camera is ingeschakeld, moet u de BodyGuardz Smart Life-app downloaden, een account aanmaken en de instructies van de app volgen om deze te configureren. Om hem met je draadloze netwerk te verbinden, wordt je gevraagd om drie keer snel achter elkaar op de aan/uit-knop te drukken om hem in scanmodus te zetten en vervolgens een QR-code van de app voor de lens te houden totdat je een “belletje” hoort ( eigenlijk meer een piep). Dit deel van het proces is voor mij meerdere keren mislukt, waarbij ik elke keer opnieuw moest beginnen. Het las uiteindelijk de code en ik kon doorgaan naar de volgende stap om het verbindingsproces te voltooien. Maar alles bij elkaar duurde de installatie ongeveer 25 minuten, wat ongeveer 20 minuten te lang is.

Het is ook vermeldenswaard dat voordat u de camera instelt, u het plastic privacyschild dat de lens bedekt, moet verwijderen. BodyGuardz maakt geen melding van deze stap in de installatiehandleiding van de camera of tijdens het app-verbindingsproces, en ik ontdekte het alleen door een YouTube-installatievideo te zoeken toen ik het bevestigingsgeluid niet hoorde.

bodyguardz 360 snoer

Ik kwam nog een paar problemen tegen na het voltooien van de installatie. De camera zou idealiter uit de buurt van een muur moeten worden geplaatst om u een 360-graden beeld van de kamer te geven, maar het snoer van drie voet beperkt uw plaatsingsopties, tenzij u het koppelt met een verlengsnoer of een stekkerdoos. Uiteindelijk zette ik het op een bijzettafeltje dat vlak naast een stopcontact stond, maar dat creëerde een dode hoek waar een aangrenzende muur het zicht van de camera op een deel van mijn ingang blokkeerde.

Toen ik voor het eerst probeerde toegang te krijgen tot de live feed na het plaatsen van de camera, ontving ik verbindingsfoutberichten totdat ik de app afsluit en opnieuw opende. Dit was een incidenteel probleem tijdens mijn tests en ik had er geen vertrouwen in dat ik snel bij mijn huis zou kunnen inchecken als ik werd gewaarschuwd voor een daadwerkelijke inbraak.

Toen de camera verbinding maakte, zorgde de resolutie van 1080p voor heldere, scherpe videobeelden en een sterke kleurnauwkeurigheid. Dat moet gebruikers in staat stellen om nuttige details over de gelaatstrekken en kleding van een indringer vast te leggen die als bewijs kunnen worden gebruikt in het geval van een misdrijf. De camera schakelt bij weinig licht automatisch over op zwart-wit nachtzicht zonder verlies van beeldkwaliteit.

bodyguardz 360 bodem

U kunt de camera 360 graden draaien door op het livebeeld te slepen in de richting waarin u de camera wilt draaien. Zodra je het scherm aanraakt, verschijnt er een overlay van hekjes en sleep je met je vinger om naar een bepaald punt te pannen. Het is even oefenen om het onder de knie te krijgen, maar na korte tijd kon ik bepalen welke markeringen bij welke punten in mijn woonkamer hoorden. De camera beweegt soepel en stil, zodat elke video die u vastlegt tijdens het pannen niet wordt belemmerd door trillingen of motorgeluid.

De camera is in staat om geluid en beweging te detecteren en slimme waarschuwingen te geven (algemene beweging versus mens), hoewel welke functies zijn ingeschakeld en hoe ze worden geleverd, afhankelijk is van het abonnement waarvoor je kiest – daarover later meer. Bij mijn testen waren de waarschuwingen nauwkeurig en snel geleverd. U kunt een chronologie van uw vastgelegde videoclips bekijken in de activiteitentap die toegankelijk is vanaf het startscherm van de camera.

Naast door gebeurtenissen geactiveerde video, kunt u de live-feed van de camera handmatig opnemen met behulp van in-app-bedieningselementen. De minimalistische app biedt ook bedieningselementen voor tweerichtingscommunicatie, het maken van foto’s en het activeren van de 90dB-sirene van de camera om indringers af te weren.

bodyguardz 360-app

BodyGuardz biedt drie abonnementsopties voor zijn Smart Life-abonnement. De gratis optie, die actief is bij aanschaf van de 360, geeft je volledige camerafunctionaliteit, maar geeft geen slimme waarschuwingen en stelt je alleen in staat om video’s lokaal op een USB-stick op te slaan. Het Deluxe-abonnement, dat $ 4 per maand per camera kost, maakt slimme waarschuwingen, activiteitszones, desktopstreaming, de mogelijkheid om video te delen en op te slaan mogelijk, met zeven dagen videogeschiedenis. Het Premium-abonnement, dat $ 10 per maand kost voor maximaal drie camera’s, bevat alle functies van het Deluxe-abonnement, maar verhoogt de videogeschiedenis tot 30 dagen en verlengt de garantie van de camera. Vreemd genoeg kun je vanuit de app niet upgraden van het gratis abonnement; je moet naar de BodyGuardz-website gaan.

Zoals je kunt zien, heb je een betaald abonnement nodig om te profiteren van de handigste functies van de camera, dus het is belangrijk om met die extra kosten rekening te houden of de camera de moeite waard is om te kopen.

De BodyGuardz 360 is een veelbelovende camera, maar voor de huidige prijs van $ 199,95 zou ik meer gepolijste kant-en-klare functies en een meer naadloze installatie verwachten. De meeste problemen die ik tegenkwam, kunnen worden opgelost met software-updates, dus als het 360-gradenbeeld en de draagbaarheid je echt grijpen, is het misschien de gok waard. Maar voor de meeste gebruikers is het de moeite waard om enkele van de meer volwassen producten in onze koopgids te overwegen.