Blurams Outdoor Lite 4 review: Betaalbare buitenbeveiliging

Uitstekende slimme detectieLokale en cloudopslagKleur nachtzicht

Vereist toegang tot wisselstroomHet nodig om kabels naar huis te bedraden kan de installatie bemoeilijken

De Blurams Outdoor Lite 4 heeft een geweldige prijs voor slechts $ 40, en biedt slimme detectie, nachtzicht in kleur en video met 2K-resolutie.

$ 39,99

Beste prijzen vandaag: Blurams Outdoor Lite 4 spotlight beveiligingscamera

$ 39,99

Blurams is niet de eerste naam die in je opkomt als het gaat om beveiligingscamera’s, maar laat dat je niet afschrikken. De Blurams Outdoor Lite 4 valt vierkant in de categorie “budget”, maar deze beveiligingscamera voor buiten heeft een robuuste functieset waardoor hij een uitstekende waarde heeft voor slechts $ 40.

De boxy-camera in bullet-stijl is weerbestendig tot een IP66-classificatie, wat betekent dat de fabrikant beweert dat hij volledig is beschermd tegen stof en andere deeltjes (dat de eerste 6) en dat het apparaat bestand is tegen een waterstraal – maar misschien geen hogedrukreiniger (dat is de tweede 6). De Outdoor Lite 4 heeft een paar high-gain antennes voor een extra stabiele wifi-verbinding. Dat lijkt je veel installatieflexibiliteit te geven, maar de camera moet op het lichtnet zijn aangesloten, dus je moet hem in de buurt van een stopcontact in of buiten je huis monteren.

Blurams Outdoor Lite 4

Blurams

Een staartje aan de achterkant van de camera heeft een ethernetpoort waarmee je de camera op je router kunt aansluiten als wifi niet haalbaar is. De camera ondersteunt echter geen power over ethernet (PoE), waardoor het aantal kabels op één zou blijven als je geen wifi zou gebruiken. Dat scenario vereist natuurlijk dat je een router of switch hebt die ook PoE ondersteunt.

Voordat je de camera installeert, moet je deze instellen met de Blurams-app. Dit is een eenvoudig begeleid proces waarbij u het cameramodel selecteert, inlogt op uw wifi en de camera gebruikt om een ​​QR-code in de app te scannen. Aanvankelijk had de camera geen probleem om verbinding te maken met mijn netwerk, maar daarna kon hij geen verbinding maken met de Blurams-servers. De tweede keer dat ik het probeerde, voltooide het de installatie zonder problemen.

Zodra de camera online is, kunt u deze aan een buitenmuur of dakrand monteren. Blurams levert de schroeven en ankers om de montagebeugel te bevestigen, evenals wat waterdichte tape voor de kabelverbindingen, die niet weersbestendig zijn.

Deze recensie maakt deel uit van TechHive’s berichtgeving over de beste beveiligingscamera’s voor thuis, waar u beoordelingen van het aanbod van de concurrentie vindt, plus een kopersgids voor de functies waarmee u rekening moet houden bij het winkelen voor dit type product.

Blurams Outdoor Lite 4 met zijn bewegingsgeactiveerde spotlight ingeschakeld

Blurams

De camera heeft solide specificaties, waaronder een 2K-resolutie en een gezichtsveld van 100 graden. Hij is uitgerust met zwart-wit nachtzicht en vier krachtige witte schijnwerpers die full-color video in het donker mogelijk maken. Daglichtvideo was scherp en gedetailleerd met nauwkeurige kleuren en beide soorten nachtzicht waren uitstekend, met ongeveer 30 voet verlichting. De app biedt een intelligente nachtzichtinstelling die standaard video in zwart-wit vastlegt, maar automatisch overschakelt naar kleur wanneer de bewegingsdetectie de ingebouwde schijnwerper activeert om indringers af te weren.

Het systeem kan naast geluiden ook menselijke en algemene bewegingen detecteren. U kunt de detectiegevoeligheid kalibreren, activiteitszones configureren om beweging in delen van het gezichtsveld te negeren en aanpassen wanneer u waarschuwingen ontvangt via planning en frequentie-instellingen. De detectie was uniform nauwkeurig, waarbij de camera een videoclip van 12 seconden vastlegde van elke triggergebeurtenis.

U kunt door gebeurtenissen geactiveerde videoclips lokaal opslaan op een microSD-kaart (niet meegeleverd). MicroSD-kaarten met capaciteiten tot 128 GB worden ondersteund en de video’s worden tijdens het opnemen versleuteld, dus je hebt de app van Blurams nodig om ze af te spelen als je de kaart uit de camera haalt. Voeg een BluramsGuard-abonnement toe en je kunt continu opnemen en de mogelijkheid om videoclips te delen ontgrendelen. Betaalde abonnementen zijn $ 4 per maand (de eerste maand is .) free) voor 7 dagen videogeschiedenis en 1 uur clipcloudopslag, $ 6 per maand voor 15 dagen geschiedenis en 3 uur clipcloudopslag, en $ 15 per maand voor 30 dagen geschiedenis en 5 uur clipcloudopslag. Er zijn ook jaarplannen beschikbaar.

Blurams-app

Michael Ansaldo/IDG

De Blurams-app is ontworpen voor eenvoudige bediening van de camera. Behalve dat je de live videofeed kunt bekijken, kun je video on demand opnemen, screenshots maken, tweerichtingsgesprekken gebruiken en de ingebouwde sirene van de camera activeren. Hiermee kunt u ook eenvoudig schakelen tussen video’s die lokaal en in de cloud zijn opgeslagen. Vastgelegde video wordt weergegeven in een scroll onder het feedvenster. U kunt schakelen tussen gebeurtenisclips en continue video, video laden vanaf de microSD-kaart of de cloud en beelden op datum bekijken. De camera kan ook worden verbonden met Amazon Alexa en Google Assistant om basisspraakopdrachten en het bekijken van beelden op de gerelateerde slimme schermen mogelijk te maken.

Met de Outdoor Lite 4 heeft Blurams opnieuw de goede plek gevonden tussen kwaliteit en betaalbaarheid. Of je nu gewoon het water aan het testen bent voordat je dieper ingaat op de beveiliging van je huis of je weet al dat je niet alle toeters en bellen nodig hebt die bij duurdere camera’s horen, de Outdoor Lite 4 is een geweldige optie.