Blurams Dome Lite 2 review: een veelzijdige pan-en-tilt beveiligingscamera voor thuis

Bluerams Dome Lite 2

Uitstekende videokwaliteitPersoonsdetectie Pan-en-tilt

Geluidsdetectie is wisselvallig Geen nachtzicht in kleur

De Blurams Dome Lite 2 is een veelzijdige camera die kan worden gebruikt voor de meeste thuis- of kleine bedrijfsscenario’s.

$ 49,99

$ 40,98

Blurams heeft een standaard gezet voor het leveren van budgetvriendelijke camera’s met geweldige videokwaliteit en hoogwaardige AI-detectie (Blurams heeft een achtergrond in het leveren van intelligente beeldtechnologieën). De Dome Lite 2 (model A31) zet die missie voort met 2K-resolutie, persoonsdetectie en 360 graden dekking voor slechts $ 50, waardoor het een geweldige optie is voor kopers van wifi-camera’s die voor het eerst een wifi-camera kopen.

De Dome Lite 2 dankt zijn naam aan zijn bolvormige camerabehuizing. Over het algemeen heeft het een generiek ontwerp dat in lijn is met de andere beveiligingscamera’s van Blurams voor binnenshuis, waardoor het gemakkelijk in het zicht te verbergen is. De module ter grootte van een tennisbal bevat een 2K-camera met een kijkhoek van 109 graden. Dat wordt nog versterkt door gemotoriseerd pannen en kantelen (355 graden pannen, 95 graden kantelen) voor een volledige dekking van de kamer. De lens is omringd met acht infrarood-LED’s die bij weinig licht tot 22 voet verlichting bieden. De camera bevat ook een ingebouwde microfoon en een luidspreker om met familie te communiceren, en een sirene van 110 dB om indringers af te weren.

De camera biedt een paar verschillende opties voor video-opslag. Je krijgt 24-uurs loop-opname met opslag in de cloud voor free levenslang. Je kunt dat voor $ 5 per maand naar een loop van 7 dagen brengen, en je krijgt een maand free bij aankoop van de camera. Plannen voor videogeschiedenis van vijftien en 30 dagen zijn ook beschikbaar als in-app-upgrades voor respectievelijk $ 59 en $ 149 per jaar. Als u de extra kosten van een cloudabonnement niet wilt, kunt u video lokaal opslaan op een microSD-kaart (tot 128 GB, niet inbegrepen). Of je nu een cloudabonnement hebt of niet, de Dome Lite 2 neemt een videoclip van 10 seconden op wanneer hij een mens herkent en slaat deze 24 uur op in de cloud.

Blurams Dome Lite 2

Michael Ansaldo/IDG

De opzet is eenvoudig. De camera is voor stroomvoorziening afhankelijk van een draad, dus de plaatsing wordt bepaald door toegang tot een stopcontact. Het wordt geleverd met een snoer van twee meter lang, dus je hebt wat flexibiliteit. Wanneer hij is aangesloten, wordt hij onmiddellijk ingeschakeld en wordt hij herkend door de Blurams-app. Een reeks scherm- en gesproken aanwijzingen leiden u door het proces om de camera met internet te verbinden. Je kunt de camera op een tafel of plank plaatsen of met de bijbehorende hardware aan een muur bevestigen.

De video die gedurende de dag in mijn test werd opgenomen, was helder en scherp met levendige kleuren. Resolutie is standaard een “normale” instelling, maar u kunt deze verhogen of verlagen in de app-instellingen, afhankelijk van hoeveel internetbandbreedte u zich kunt veroorloven om te gebruiken. De camera schakelt automatisch over op nachtzicht in het donker (je kunt dit ook in de app-instellingen wijzigen), en het gaf voldoende verlichting om mijn benedenverdieping met grote helderheid en contrast te verlichten.

Je bedient het pan-en-tilt van de camera met een virtuele joystick in de app. De camera beweegt soepel en de motor is uitzonderlijk stil; Ik hoorde alleen een zacht gezoem toen ik ernaast zat. Met de app kun je waypoints instellen en een panoramisch beeld genereren. Voor de laatste veegt het de kamer door en maakt met regelmatige tussenpozen foto’s.

Bluerams Dome Lite 2

Michael Ansaldo/IDG

De Blurams-app is goed ontworpen en biedt intuïtieve camerabediening. Wanneer je de app start, krijg je een recente foto te zien van de liveweergave van de camera, samen met bedieningselementen voor het delen van cameratoegang met familieleden, het openen van camera-instellingen en het in-/uitschakelen van het privacyschild van de camera. Je tikt op de foto om de liveweergave van de camera te openen. Hier vindt u de meeste bedieningselementen van de camera, waaronder hulpmiddelen voor het maken van video en schermafbeeldingen, een microfoontrigger en de bedieningselementen voor pannen en kantelen. U kunt door uw videolus bladeren door door een tijdlijn te scrollen (gebeurtenissen worden gemarkeerd als blauwe en oranje lijnen) of door gebeurtenis geactiveerde videoclips openen op een speciaal tabblad.

Bewegingsdetectie en menselijke herkenning waren betrouwbaar en nauwkeurig in mijn testen, maar net als bij de Blurams Dome Pro was geluidsdetectie wisselvallig. Op de standaard normale instelling, die luide geluiden zou moeten opvangen, zoals een blaffende hond of een rinkelende telefoon, reageerde de camera niet op geluiden, en zelfs toen ik de detectiegevoeligheid op “hoog” duwde, wat je zou moeten waarschuwen voor een gesprek gebabbel, het reageerde alleen op een luide hoest.

Afgezien van die bug, bleek de Blurams Dome Lite 2 een behoorlijk betrouwbare en gebruiksvriendelijke camera te zijn. Het is veelzijdig genoeg om te worden gebruikt voor lichte huis- of bedrijfsbeveiliging of als camera voor huisdieren of oppas, en door de prijs kunt u meerdere camera’s overwegen voor een uitgebreidere dekking.