Arlo Pro 4 review: draadloos, 2K-resolutie en een ingebouwde spotlight

arlo pro 4

2K video-opnameKleur nachtzichtAutomatisch zoomen en volgen

Arlo Smart-abonnement vereist om AI-functies in te schakelen Accessoires (oplaadpaneel op zonne-energie, stroomkabel buitenshuis, enz.) zijn duur

De Arlo Pro 4 biedt indrukwekkende 2K-video en uitgebreide slimme functies voor een betaalbare prijs, maar houd rekening met de kosten van een Arlo Smart Premier-abonnement.

Elke generatie Arlo Pro-camera’s is de vorige beter geweest, maar het was moeilijk voor te stellen hoe de Arlo Pro 3 kon worden verbeterd. De mensen bij Arlo moeten hetzelfde gevoeld hebben, want ze hebben nauwelijks wijzigingen aangebracht voor dit apparaat van de vierde generatie, de Arlo Pro 4.

Er is echter één grote verandering: je hebt niet langer ook het Arlo SmartHub-basisstation nodig, dat vanaf de introductie van het product een vast onderdeel was van elke Arlo Pro-camera. Hoewel je de Arlo Pro 4 gebruikt met een SmartHub als je die hebt, is het niet strikt noodzakelijk om een ​​voldoende sterk draadloos signaal te krijgen om deze binnen-/buitencamera buiten te gebruiken. En dat is geen kleine verbetering.

Afgezien van de volledig draadloze connectiviteit, is de nieuwe camera een spec-for-spec reproductie van de Arlo Pro 3. Hij heeft een gezichtsveld van 160 graden, een 12x digitale zoom en legt video vast met een resolutie van 2K. Een paar infrarood LED’s zorgen voor zwart-wit nachtzicht, terwijl een geïntegreerde spotlight nachtzicht in kleur mogelijk maakt. Een luidspreker, ruisonderdrukkende microfoon en 80dB sirene zijn ingebouwd om met bezoekers te communiceren en indringers af te weren. Het kan ook beweging detecteren en volgen binnen een gezichtsveld van 130 graden.

Net als bij de Arlo Pro 3 heb je een Arlo Smart-abonnement nodig om de mogelijkheden te ontgrendelen die verder gaan dan opnemen als reactie op beweging en audio-triggers. Arlo biedt een proefperiode van drie maanden van Arlo Smart Premier bij uw aankoop, waarmee detectie van persoon, dier, voertuig en pakket mogelijk is; interactieve meldingen; 2K-opname; aanpasbare activiteitenzones; rook/CO2 alarm detectie; en 30 dagen video-opslag in de cloud. Zodra uw proefperiode is verlopen, kunt u het abonnement voortzetten voor $ 3 per maand voor een enkele camera of $ 10 per maand voor maximaal vijf camera’s. Zonder Arlo Smart is de camera beperkt tot zeven dagen cloudopname met een resolutie van 1080p.

arlo pro 4 weer desktop1x

De camera kan op verschillende manieren worden geïntegreerd met je smart home setup. Je kunt het koppelen met Amazon Alexa, Google Home of Siri om spraakopdrachten in te schakelen. Het is compatibel met Samsung SmartThings en Apple HomeKit-automatiseringssystemen. En u kunt kiezen uit tientallen IFTTT-applets om het te laten communiceren met uw andere slimme apparaten die die service ook ondersteunen.

Installatie en prestaties

Zonder het basisstation is het instellen van de camera veel eenvoudiger. Nadat je de Arlo-app hebt gedownload en een account hebt aangemaakt, tik je op Nieuw apparaat toevoegen en selecteer je de Arlo Pro 4 in een lijst met opties. Je krijgt dan de mogelijkheid om de camera te koppelen met een basisstation als je er een hebt of om verbinding te maken zonder. Ik koos de tweede optie en werd gevraagd om mijn Wi-Fi-netwerk te selecteren, mijn inloggegevens in te voeren, de camerabatterij te plaatsen en te wachten tot de LED van de camera blauw knippert. Daarna moest ik gewoon een QR-code in de app scannen met de camera en wachten tot deze verbinding maakte. Het proces verliep vrij naadloos en na nog een minuut of zo te hebben gewacht tot een firmware-upgrade was voltooid, was de camera in gebruik.

De onderkant van de Arlo Pro 4 is vlak genoeg om vrij op een tafel of plank te kunnen staan, maar als je hem buiten gaat gebruiken, moet je hem aan een schutting of gevelbeplating bevestigen. Het wordt geleverd met een eenvoudige magnetische houder, wat voor mij voldoende was omdat ik het hoog genoeg plaatste zodat niemand het zonder ladder kon bereiken. Maar Arlo biedt ook enkele alternatieve schroefbevestigingen die de camera meer diefstalbeveiliging bieden. Ze worden apart verkocht voor ongeveer $ 20 per stuk.

be5f5334 2b84 42df b03b 8f0e78052584

Wanneer u de Arlo-app start, wordt er een apparaatscherm geopend waarop elke aangesloten Arlo-camera op een eigen tabblad wordt weergegeven. Het tabblad geeft het huidige batterijniveau en de signaalsterkte weer, samen met een recent gemaakte screenshot van het camerabeeld. Als u hierop op de afspeelknop tikt, wordt de live feed geopend, die u kunt uitbreiden naar volledig scherm door op de dubbele pijlen in de rechterbovenhoek te drukken. Terwijl u live video bekijkt, kunt u de audio dempen, tweerichtingsgesprekken activeren, de schijnwerpers in- en uitschakelen, video opnemen of een screenshot maken met behulp van speciale knoppen onder aan het scherm.

Nadat ik de vergelijkbare Arlo Pro 3 had gebruikt, was ik niet verrast door de geweldige beeldkwaliteit van deze camera. De 2K-video is haarscherp met rijke, levendige kleuren en behoudt die kwaliteit redelijk goed bij het inzoomen. Tinten zijn iets meer gedempt in de nachtzichtmodus voor kleuren, maar ze zijn nauwkeurig genoeg om bruikbare details te bieden in het geval van een misdrijf . Zwart-wit nachtzicht leverde een sterke verlichting en contrast.

De camera gebruikt dezelfde vier bedieningsmodi die er al zijn sinds de eerste Arlo. In de ingeschakelde modus waarschuwt de camera u wanneer hij beweging of geluid detecteert en neemt hij een videoclip op die direct toegankelijk is vanuit de pushmelding. De ontwapeningsmodus schakelt deze detectie- en meldingsfuncties uit. In de planningsmodus kun je tijdsblokken instellen voor wanneer je de camera actief wilt hebben. De Geofencing-modus gebruikt de GPS van uw telefoon om de camera automatisch in te schakelen wanneer u het huis verlaat en uit te schakelen wanneer u terugkeert.

De slimme detectie van de camera was hier consistenter dan toen ik de Arlo Pro 3 gebruikte. Voertuigen, mensen en pakketten werden nauwkeurig geïdentificeerd in vrijwel elke gedetecteerde gebeurtenis tijdens mijn tests. Aanvankelijk kreeg ik ook generieke bewegingswaarschuwingen die werden geactiveerd door wuivende bomen tijdens sommige bijzonder winderige dagen. Ik heb dat verholpen door detectie uit te schakelen voor ‘alle andere bewegingen’. Door een activiteitenzone rond mijn oprit te maken, kon ik de beweging van auto’s die door mijn straat rijden, filteren, zodat ik alleen gewaarschuwd zou worden voor degenen die mijn eigendom oprijden. Auto-tracking blonk hier ook uit, door te vergrendelen op elke persoon of auto die die zone binnenkwam en deze te volgen totdat ze buiten het zicht van de camera waren.

Met de Arlo-app kun je eenvoudig de verschillende instellingen van de camera aanpassen. Het wijzigen van de detectiegevoeligheid, activiteitszones en welke slimme meldingen u ontvangt, zijn slechts een paar tikken verwijderd van het scherm waarop u zich bevindt en zijn gemakkelijk te begrijpen.

Vonnis

De Arlo Pro 4 is gewoon een van de beste beveiligingscamera’s voor binnen en buiten die je kunt kopen. Met prachtige 2K-video, nauwkeurige slimme detectie, een gepolijste app en de mogelijkheid om te integreren met een reeks slimme apparaten, is het een onverslaanbare waarde voor slechts $ 200. U moet rekening houden met de extra kosten van een cloudabonnement om de meeste van de beste functies mogelijk te maken, maar zelfs dit is redelijk geprijsd, waardoor de Arlo Pro 4 gemakkelijk kan worden aanbevolen aan iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige slimme oplossing voor huisbeveiliging.