Annke W300 draadloze buiten beveiligingscamera review

Annke W300

Goede allround video, met solide IR nachtzichtprestaties Lokale en cloud video-opslagopties beschikbaar

Ongelofelijk traag om verbinding te maken met wifi-netwerk Onhandig app-ontwerp Moeilijk om het links/rechts-doel van de camera effectief te veranderen zodra deze is gemonteerd

Prestatieproblemen bederven deze verder solide en zeer goedkope beveiligingscamera voor buiten.

Annke’s nieuwe W300 bewakingscamera noemt zichzelf een “klein formaat, enorm veel functies”, maar laten we beginnen met de basis. Hoewel Annke vooral bekend staat om commerciële beveiligingssystemen, kan deze camera met een ethernetkabel of draadloos verbinding maken met uw netwerk (alleen 2,4 GHz-netwerken worden ondersteund). U kunt ook uw eigen microSD-kaart (tot 256 MB) leveren en uw opnamen lokaal opslaan, of u kunt de W300 toevoegen aan Annke’s WS200 8-kanaals netwerkvideorecordersysteem en 24/7 streamen zonder dat u zelfs maar verbinding met internet hoeft te maken.

De W300 is een outdoor-ready unit met een volledig metalen behuizing en een weersbestendigheid van IP66 (wat betekent dat hij ongevoelig is voor stof en bestand is tegen een stroom water van een hogedrukreiniger op een redelijke afstand. U kunt meer lezen over IP codes in dit verhaal.)

Deze camera in bullet-stijl kan ook werken bij extreme temperaturen: van -4 graden Fahrenheit tot 140 graden F. Twee draadloze antennes steken uit de achterkant van het apparaat, samen met een montagesysteem met vier schroeven. De camera is gemakkelijk te richten – tenminste totdat je hem aan de muur monteert – dus zorg er absoluut voor dat je goed richt voordat je hem in de muur schroeft.

annke w300 beveiligingscamera

De camera kan video opnemen met een maximale resolutie van 2304 x 1296 pixels. Je vindt de microSD-kaartsleuf onder een geschroefd luik op de buik van de camera. De fabrieksresetknop, die je waarschijnlijk ooit nodig zult hebben, is daar ook te vinden. Als je opslag in de cloud wilt, biedt Annke de service in zes smaken, variërend van drie dagen alleen bewegingsdetecteerde clips ($ 1,99 / maand) tot 15 dagen hele dag opnemen ($ 8,99 / maand).

annke app 2

De W300 was een beer om op te zetten. Het weigerde herhaaldelijk verbinding te maken met mijn netwerk, waardoor verschillende resets nodig waren en later meerdere pogingen om de microSD-kaart te formatteren. Annke’s mobiele app-interface is ook niet de beste; het is slecht vertaald uit het Chinees en slecht georganiseerd. Maar graaf diep genoeg en je zult opties vinden voor tweerichtingsaudio, infrarood nachtzichtcontrole, bewegingsdetectie en meer. Sommige van deze instellingen zijn echter ronduit ondoorgrondelijk; Ik ben er nooit helemaal achter gekomen wat opties als “Timing Cruise” betekenen, en ik heb ook geen pushmeldingen naar mijn telefoon kunnen krijgen.

Afgezien van de eigenaardigheden, zijn de prestaties het grootste probleem met de camera. Toen ik het meer dan twee weken testte, merkte ik dat het zelden responsief was, vaak met een melding over een slechte signaalsterkte, ondanks dat mijn router zich op slechts 10 meter afstand bevindt. Wachten tot de camera reageert, of het nu gaat om het bekijken van live video of het aanpassen van een instelling, kan oplopen tot een minuut of langer en vereiste vaak een gedwongen stopzetting en herstart van de app.

Als alles goed gaat, werkt de camera goed. Video is helder en helder, zelfs bij de lagere resolutie-instellingen, en de IR-nachtzichtmodus ziet er goed uit. Annke belooft een ambitieuze 100 voet zichtbaarheid. Het kan lastig zijn om clips te vinden in de weergave “Afspelen”, die een tijdlijn van 24 uur biedt die u moet doorlopen om activiteit te vinden. De optie “Nieuws” is gemakkelijker om mee om te gaan, door beweging gedetecteerde clips logischer te organiseren en met miniaturen.

Voor het grootste deel is de Annke NC400 een redelijke optie – en tegen een zeer lage prijs – voor gebruikers die buitenruimtes willen beveiligen. Dat gezegd hebbende, is er duidelijk enige aandacht nodig voor het upgraden van de draadloze prestaties om de camera een sterkere aanbeveling te geven.