Annke NightChroma NC800 review: een professionele PoE-beveiligingscamera voor de NVR-set

Annke NC800 mounted to a ceiling

Extreem hoge resolutie (3072 x 1728 pixels) Nachtzicht in ware kleuren (geen spotlight vereist) Robuuste weersbestendigheid (IP67) PoE-ondersteuning met een compatibele NVR (NAS-boxen worden ook ondersteund)

De meeste thuisgebruikers zullen het erg ingewikkeld vinden om in te stellen en te gebruiken Geen wifi-optie Hoog prijskaartje

Deze luxe camera is ontworpen voor NVR’s of NAS-boxen, maar degenen die tijd willen investeren om de webinterface onder de knie te krijgen, zullen hem misschien bruikbaar vinden met slechts een microSD-kaart voor opslag.

$ 279,99

$ 349,99

Vrij

Net als zijn oudere broer, de NightChroma NC400, is Annke’s NightChroma NC800 een high-end beveiligingscamera die voornamelijk is ontworpen voor gebruik met een NVR (netwerkvideorecorder), een gespecialiseerd opnameapparaat voor een batterij camera’s om rechtstreeks op aan te sluiten via ethernet, met stroom geleverd via dezelfde kabel.

De meeste woonhuizen hebben niet de infrastructuur om dit type camera te ondersteunen – het vereist een hele hoop bedrading, een speciale monitor voor het beveiligingssysteem en een power-over-ethernet (PoE) -injector – dus het is goed nieuws dat de NC800 kan werken door rechtstreeks op een ethernetpoort van uw router aan te sluiten en stroom te halen uit een AC-adapter en een tweede kabel (zoals ik het heb beoordeeld. Terzijde: mijn testeenheid bevatte niet de benodigde AC-adapter. ) De camera heeft geen draadloze verbinding; je moet een open ethernetpoort hebben om er gebruik van te maken.

Deze recensie maakt deel uit van TechHive’s berichtgeving over de beste beveiligingscamera’s voor thuis, waar u beoordelingen van het aanbod van de concurrentie vindt, plus een kopersgids voor de functies waarmee u rekening moet houden bij het winkelen voor dit type product.

De camera heeft een soortgelijk ontwerp als elke camera in bullet-stijl, de geheel witte aluminium behuizing biedt een solide IP67-weersbestendigheidsclassificatie, wat betekent dat hij ongevoelig is voor binnendringend stof en zo waterbestendig is dat hij kan worden ondergedompeld in maximaal 1 meter water voor 30 minuten. (We hebben een uitgebreide uitleg van IP-codes op de voorgaande link.)

Annke NC800 beveiligingscamera

Annke

Zonder een NVR of een NAS-box kan het apparaat alleen opnemen op een interne microSD-kaart (met een maximale capaciteit van 256 GB, hoewel er geen is inbegrepen), met een maximale resolutie van een uitstekende 3072 x 1728 pixels bij 20 frames per seconde. Het apparaat bevat een extreem gevoelige CMOS-sensor die traditionele IR- en Starlight-stijl nachtzicht overbodig maakt om “full colour” nachtzicht te produceren met of zonder de kleine, geïntegreerde schijnwerper. Met een horizontaal gezichtsveld van 102 graden en een verticaal gezichtsveld van 52 graden, is het vastgelegde beeld vrij smal, hoewel de resolutie behoorlijk indrukwekkend is wanneer deze op maximale kwaliteit is ingesteld. Tweerichtingsaudio wordt ook ondersteund.

Met de hierboven beschreven routergebaseerde setup kan configuratie een uitdaging zijn, grotendeels omdat het vrijwel ongedocumenteerd is buiten het online helpcentrum van Annke. Het instellen van een camera vereist het downloaden van de SADP-software van Annke om de camera te activeren en het IP-adres te ontdekken, en vervolgens een webbrowser te gebruiken om rechtstreeks verbinding te maken met de camera. Hier vindt u een uitputtend en zeer technisch configuratiesysteem waarmee u zowat elk aspect van de werking van de camera kunt aanpassen, hoewel – nogmaals – niets hiervan echt is gedocumenteerd, dus veel vallen en opstaan ​​(en verwarring) zal waarschijnlijk betrokken zijn.

Annke NC800 mobiele app

Christopher Null / IDG

Zodra er een aantal belangrijke wijzigingen in dit systeem zijn aangebracht, kunt u de mobiele app Annke Vision installeren (merk op dat dit een andere app is dan wordt gebruikt om toegang te krijgen tot Annke’s wifi-camera’s) en toegang krijgen tot meer dagelijkse functies van de camera, waaronder de levering van push-notificaties wanneer beweging wordt gedetecteerd. De app is een eenvoudige aangelegenheid, ontworpen om u de livestream te laten controleren en opnames af te spelen die op de kaart zijn opgeslagen. Een paar zeer basisinstellingen kunnen worden aangepast in de mobiele app, maar voor de meeste dingen moet u terugkeren naar de webbrowser, zoals het formatteren van de microSD-kaart, configureren hoe nachtzicht werkt, bewegingsdetectie instellen (een breed scala aan opties, waaronder voertuigdetectie en “lijnoverschrijding” detectie, zijn hier beschikbaar), en zelfs het instellen van de tijdzone.

Ik had aanvankelijk geen geluk om de camera video op te nemen op de microSD-kaart. De app noteerde beweging en legde een kleine miniatuur vast, maar er was nooit een video aan gekoppeld. Een beetje heen en weer met Annke bracht uiteindelijk het probleem aan het licht: opnemen is niet standaard ingeschakeld op deze camera en moet worden ingeschakeld via een kalenderinterface die beschikbaar is op de webportal voor alle tijdsperioden waarin je wilt opnemen. Het maken van dit werk was niet moeilijk, maar het was niet helemaal intuïtief – en nogmaals, het is grotendeels ongedocumenteerd. Een ander voorbeeld is dat onlangs Alexa-ondersteuning aan de camera is toegevoegd, maar dit is blijkbaar alleen gedocumenteerd via een YouTube-video.

Annke NC800 mobiele app toont het afspelen van gebeurtenissen

Christopher Null / IDG

Het goede nieuws is dat de NC800, als hij eenmaal aan de gang is, zowel overdag als ‘s nachts uitstekende videobeelden opneemt, en het smalle gezichtsveld zorgt ervoor dat de video er niet overdreven vervormd uitziet. Video’s die onder nachtelijke omstandigheden in het donker zijn gemaakt, kunnen net zo goed overdag worden gemaakt (ze zijn nog steeds in kleur, alleen een beetje vervaagd), en hoewel de schijnwerper van de NC800 niet zo krachtig is, is het een voldoende optie als je wilt een gelijkmatige blik op iets dat relatief dichtbij is.

Voor $ 280 is dit een dure camera, hoewel gebruikers met een echte NVR-configuratie de indrukwekkende videokwaliteit kunnen vinden om de immense complexiteit te compenseren. Over het algemeen is het echter waarschijnlijk overkill voor de gemiddelde thuisgebruiker, waar gebruiksgemak en een meer verfijnde mobiele ervaring hoger zullen worden gewaardeerd.

Christopher Null is een ervaren technologie- en bedrijfsjournalist. Hij levert regelmatig bijdragen aan TechHive, PCWorld en Wired, en beheert de websites Drinkhacker en Film Racket.